خبرگزاری کار ایران

اخضر ابراهیمی خبر داد:

احتمال برگزاری کنفرانس ژنو ۲ در ماه اکتبر

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۲۶

ابراهیمی با بیان این‌که کنفرانس ژنو ۲ احتمالا در ماه اکتبر برگزار می‌شود، گفت که همه طرف‌های درگیر در سوریه باید بدانند که برای حل بحران این کشور از گزینه نظامی استفاده نشده و کنفرانس ژنو ۲ با حضور تمامی طرف‌های مربوط برگزار خواهد شد.

نماینده سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در سوریه از احتتمال برگزاری کنفرانس ژنو ۲ در ماه آینده میلادی خبر داد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «اخضر الابراهیمی» در گفت‌وگو با شبکه خبری «روسیه الیوم» با بیان این‌که کنفرانس ژنو ۲ احتمالا در ماه اکتبر برگزار می‌شود، گفت که همه طرف‌های درگیر در سوریه باید بدانند که برای حل بحران این کشور از گزینه نظامی استفاده نشده و کنفرانس ژنو ۲ با حضور تمامی طرف‌های مربوط برگزار خواهد شد.
ابراهیمی همچنین خواستار موضع‌گیری واحد کشورهای عربی در قبال مساله سوریه شد.
«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز پیش از این اعلام کرده بود که کنفرانس بین المللی ژنو ۲ برای حل بحران سوریه ماه اکتبر برگزار می‌شود.
دبیر کل سازمان ملل افزود که هنوز برخی مسائل و جزئیات وجود دارد که باید پیش از برگزاری کنفرانس ژنو ۲ بر سر آن‌ها توافق حاصل شود.
وی تصریح کرد که کنفرانس ژنو یک که سال گذشته برگزار شد، مسأله مشارکت ایران و نیز نماینده‌ای که از مخالفان سوری در کنفرانس ژنو ۲ شرکت می‌کنند، از جمله مسائلی هستند که باید بر سر آن‌ها توافق حاصل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز