خبرگزاری کار ایران

پیروزی قطعی مرکل در انتخابات پارلمانی آلمان

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۷۰

مرکل، برای تشکیل دولت ائتلافی جدید خود آماده شده است با حزب چپ میانه «سوسیال دموکرات» که با ۲۵ درصد آرا در جایگاه دوم قرار دارد، برای ائتلاف وارد مذاکره شود.

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی آلمان حاکی از آن است که حزب «دموکرات مسیحی» به رهبری «آنگلا مرکل» همراه با متحد اصلی‌اش «اتحادیه سوسیال مسیحی» با کسب بیش از ۴۲ درصد آرا توانسته به یک پیروزی آشکار دست یابد.
به گزارش ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد، به این ترتیب باقی ماندن آنگلا مرکل صدر اعظم کنونی آلمان برای سومین دور متوالی در این مقام قطعی خواهد بود.
از طرف دیگر، نتایج آرا نشان داده است که حزب «دموکرات آزاد» شریک کنونی دولت مرکل نتوانسته به حداقل پنج درصد کرسی‌های مورد نیاز برای ورود به پارلمان دست یابد.
گزارش‌ها حاکی از آن است که مرکل، برای تشکیل دولت ائتلافی جدید خود آماده شده است با حزب چپ میانه «سوسیال دموکرات» که با ۲۵ درصد آرا در جایگاه دوم قرار دارد، برای ائتلاف وارد مذاکره شود.

تحلیلگران آلمانی معتقدند که حزب سوسیال دموکرات در ‌‌نهایت به ورود به ائتلاف با حزب دموکرات مسیحی، رضایت خواهد داد.
نزدیک به ۴۱ و چهار دهم درصد از واجدین شرایط در انتخابات آلمان شرکت کرده‌اند که نسبت به دوره قبل، افزایش بیشتری را نشان می‌دهد.

در انتخابات قبلی پارلمانی آلمان در سال ۲۰۰۹ میلادی، مشارکت مردمی نزدیک به ۳۶ و یک دهم درصد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز