خبرگزاری کار ایران

سید حسن نصرالله:

حمله به سوریه پیامدهای خطرناکی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۰۳

نخستین طرف خارجی که از این حمله تاثیر بپذیرد، لبنان است. ما با بررسی موضوع مداخله در سوریه در میز مذاکره موافقیم و دعوت گروه مقابل از رئیس‌جمهوری آمریکا برای حمله به سوریه بزرگ‌ترین مداخله در امور داخلی این کشور است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی با تاکید بر نقش نیروهای مشترک در تامین امنیت ضاحیه بیروت گفت که از نیروهای مشترک می‌خواهیم به تمام مسئولیت‌های خود عمل کنند و از اهالی ضاحیه می‌خواهم با احترام کامل با نیروهای امنیتی برخورد کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه العالم، دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که با ایجاد امنیت «درون گروهی» و خارج از چارچوب سازمان امنیت، مخالفیم و این در قاموس ما جایی ندارد و بخشی از فرهنگ ما نیست.
نصرالله ادامه داد: «از زمان انفجار الرویس، مسئولیت خطیر و فعالیت شبانه‌روزی به منظور جلوگیری از ورود خودروهای بمب‌گذاری شده به منطقه را به عهده گرفتیم، اما برخی با تدابیر امنیتی حزب‌الله برای تضمین امنیت و ثبات مخالفت کردند. البته مشکلات ایجاد شده طبیعی است.»
وی افزود: «استقرار نیروهای امنیتی دروغ بودن اتهام علیه حزب الله را ثابت کرد و تلاش اعضای حزب الله و اهالی منطقه در زمینه کنترل امنیت ستودنی است».
به گفته نصرالله، کسانی که تدابیر حزب‌الله برای کنترل امنیت را محکوم کردند، از کشته شدن مردم خوشحال بودند.
دبیرکل حزب الله تصریح کرد: «دولت مسئول اصلی امنیت تمام مناطق است، لذا هر منطقه‌ای را که ارتش در آن حضور یابد، تخلیه خواهیم کرد.»

نصرالله درباره عوامل انفجار تروریستی لبنان گفت: «توانستیم عامل پشت پرده انفجار الرویس را مشخص کنیم. عامل این انفجار یک جریان تکفیری است که از سوریه آمده و اتباع لبنانی و غیرلبنانی را شامل می‌شود. در واقع عوامل انفجار الرویس تکفیری‌هایی هستند که با مخالفان نظام سوریه همکاری دارند.»
دبیرکل حزب‌الله سپس خطاب به ارتش لبنان گفت: «به ارتش می گویم که امروز مسئولیت کامل ضاحیه به عهده شماست و شما توانایی و لیاقت تامین امنیت در این منطقه را دارید.»
نصر الله سپس به موضوع سلاح شیمیایی سوریه پرداخت و با اشاره به شایعات موجود درباره امکان انتقال این سلاح‌ها به حزب الله، تاکید کرد: «انتقال سلاح شیمیایی سوریه به حزب‌الله اتهامی مضحک است، چرا که حزب‌الله در مورد استفاده از سلاح شیمیایی به ممنوعیت‌های دینی و شرعی پایبند است. اتهام انتقال سلاح شیمیایی به حزب الله، دارای پیامدهای خطرناکی بوده و لبنان را در معرض خطر قرار می‌دهد. بنابراین اتهام به حزب‌الله درباره برخورداری از سلاح شیمیایی را قاطعانه تکذیب می‌کنم و این خبر بی‌اساس است.»
وی همچنین درباره شبکه ارتباطی بی سیم حزب‌الله گفت: «شبکه تماس بی‌سیم حزب‌الله برای شنود مکالمه‌های دیگران کاربرد ندارد.»

نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود، حمله به سوریه را دارای پیامدهای خطرناک برای منطقه و جهان دانست و گفت: «نخستین طرف خارجی که از این حمله تاثیر بپذیرد، لبنان است. ما با بررسی موضوع مداخله در سوریه در میز مذاکره موافقیم و دعوت گروه مقابل از رئیس‌جمهوری آمریکا برای حمله به سوریه بزرگ‌ترین مداخله در امور داخلی این کشور است.»

وی ادامه داد: «خطر گروه‌های تکفیری در سوریه مردم لبنان، ملتها و کشورها را تهدید می کند. برخی دوستان منطقه‌ای ترکیه دو سال قبل به آنکارا درباره خطر گروه‌های مسلح در سوریه هشدار دادند.»

نصرالله سپس با اشاره به کارشکنی برخی گروه ها در تشکیل دولت لبنان، تاکید کرد: «با شرکت هیچ جریانی در دولت مخالفت نمی‌کنیم و خواستار شرکت تمام احزاب در آن هستیم، اما طرف مقابل به طور علنی با شرکت حز‌ب الله در دولت جدید مخالفت می‌کند. با این حال برخی می‌کوشند حزب‌الله را مسئول تشکیل نشدن دولت معرفی کنند.»

دبیرکل حزب الله بر تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت همه گروه‌ها تاکید کرد و افزود: «مصلحت لبنان در این است که جریان مقابل، سهل‌انگاری را رها کند و برای تشکیل دولت در سطح و اندازه واقعی‌اش تلاش شود.

وی تاکید کرد: «وتوی مشارکت حزب‌الله در دولت لبنان توسط گروه ۱۴ مارس، نقشۀ عربستان بود.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز