خبرگزاری کار ایران

هشدار مفتی سوریه به کشورهای همجوار

کد خبر : ۱۰۷۴۴۳

هیچ گزینه‌ای جز آشتی پیش روی سوری‌ها وجود ندارد اما پیش از آشتی باید دست خارجی‌ها را از سوریه کوتاه کرد.

«احمد بدرالدین حسون» مفتی سوریه به کشورهای همجوار و به ویژه ترکیه در مورد سوختن در آتش بحران سوریه هشدار داد.
به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، حسون در گفت‌و‌گو با روزنامه «ایندپندنت» انگلیس گفت که برای موفقیت کنفرانس ژنو۲ دعا می‌کند، زیرا که وی مفتی همه سوری‌ها از مسلمانان اهل تسنن گرفته تا علوی‌ها و نیز دروزی‌ها و همه طوایف دینی است که قبل از جنگ در این کشور زندگی می‌کردند.
مفتی سوریه افزود که هیچ گزینه‌ای جز آشتی پیش روی سوری‌ها وجود ندارد اما پیش از آشتی باید دست خارجی‌ها را از سوریه کوتاه کرد.
حسون به کشورهای ترکیه، عراق، لبنان و نیز عربستان هشدار داد که اگر برای آغاز و برقراری آشتی در سوریه تلاش نکنند، خودشان و به ویژه ترکیه در آتش بحران سوریه می‌سوزند.
حسون در این گفت‌و‌گو عنوان کرد که قاتلان «ساریه» پسر کوچکش در دادگاه اعتراف کرده‌اند که از عربستان و ترکیه دستور کشتن وی را دریافت کرده‌اند و هر کدام از آنها ۵۰ هزار لیر سوریه از آنکارا و ریاض گرفتند.
مفتی سوریه تصریح کرد که قاتلان پسر ۲۱ ساله‌اش را که ۱۰ اکتبر گذشته وی را ترور کردند، بخشیده است اما از دادگاه خواست به جنایت‌های زیاد دیگری که این دو قاتل مرتکب شده‌اند، رسیدگی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز