خبرگزاری کار ایران

بشار الجعفری:

کشورهای حامی گروه‌های مسلح به قطعنامه شورای امنیت پایبند باشند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۰۹

نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که ترکیه، عربستان، فرانسه، قطر و آمریکا که از گروه‌های مسلح حمایت می‌کنند باید به قطعنامه شورای امنیت پایبند باشند.

«بشار الجعفری» نماینده دائمی سوریه در شورای امنیت از کشورهای حامی گروه‌های مسلح در سوریه خواست که به قطعنامه شورای امنیت پایبند باشند.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، الجعفری در مورد قطعنامه شورای امنیت در مورد سلاح‌های شیمیایی سوریه گفت که این قطعنامه بیشتر نگرانی‌های سوریه را از بین می‌برد.
نماینده سوریه در سازمان ملل افزود که ترکیه، عربستان، فرانسه، قطر و آمریکا که از گروه‌های مسلح حمایت می‌کنند باید به این قطعنامه پایند باشند.
وی تصریح کرد که دولت سوریه به طور کامل به حضور در کنفرانس ژنو ۲ برای پایان دادن به جنگ در سوریه پایبند است.

بنا بر قطعنامه‌ای که شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد سلاح‌های شیمیایی سوریه به تصویب رساند، دولت سوریه موظف به از بین بردن تسلیحات شیمیایی است.
این قطعنامه درباره از بین بردن سلاح‌های شیمیایی سوریه الزام آور است، اما توسل به زور طبق ماده هفت منشور شورای امنیت در ان مطرح نشده است.
بر اساس این گزارش، ۱۵ عضو شورای امنیت به قطعنامه مورد توافق آمریکا و روسیه درباره از بین بردن تسلیحات شیمیایی سوریه رای مثبت دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز