خبرگزاری کار ایران

اسرائیل هیوم مدعی شد؛

اعلام آمادگی ترکیه برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل پس از تشکیل دولت جدید

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۲۷۱

روزنامه اسرائیل هیوم مدعی اعلام آمادگی ترکیه برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل پس از تشکیل دولت جدید این رژیم شد.

به گزارش ایلنا، روزنامه اسرائیل هیوم به نقل از یک مقام ترک که نامش فاش نشد، مدعی شد که ترکیه خواهان برقراری روابط خوب با اسرائیل است اما با رهبری فعلی این رژیم مشکل دارد.

این مقام ترک گفت: همان‌طور که «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه هم پیش‌تر اعلام کرد، ما مایل به روابط خوب با اسرائیل هستیم. مشکل ما رهبری فعلی این رژیم است. ما خواهان از سرگیری روابط پس از تشکیل دولت جدید هستیم.

روزنامه حریت ترکیه روز جمعه گزارش داد که آنکارا برای برقراری روابط عادی با اسرائیل پنج شرط دارد که شامل بازگشت به عملیات صلح با فلسطین، توقف اقدامات خصمانه علیه مردم فلسطین، توقف کارشکنی‌ها علیه راهکار دو کشوری، توقف اقدامات خصمانه علیه مسجدالاقصی و توقف اشغال اراضی فلسطین می‌شود.

اسرائیل هیوم همچنین نوشت که «مولود چاوش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه با ارسال پیام‌هایی به «یائیر لاپید»، رهبر حزب «عش یتید» و نخست‌وزیر مکلف اسرائیل و «نفتالی بنت»، رهبر حزب «یمینا» تاکید کرد که اگر اسرائیل خواهان برقراری روابط عادی با آنکاراست باید سیاست‌هایش را تغییر دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز