خبرگزاری کار ایران

عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۳۷

عبدالله که رقیب اصلی رئیس‌جمهوری کنونی افغانستان در سال ۲۰۰۹ بود، ظهر امروز در دفتر کمیته مستقل انتخابات در کابل حاضر شد و مدارک کاندیداتوری خود را برای انتخابات سال ۲۰۱۴ میلادی ارائه کرد.

«عبدالله عبدالله» مخالف برجسته افغانستانی و وزیر خارجه سابق این کشور خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۴ میلادی نامزد کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبدالله که رقیب اصلی «حامد کرزی» رئیس‌جمهوری کنونی افغانستان در سال ۲۰۰۹ بود، ظهر امروز - سه‌شنبه - به وقت افغانستان در دفتر کمیته مستقل انتخابات در کابل حاضر شد و مدارک کاندیداتوری خود را برای انتخابات سال ۲۰۱۴ میلادی ارائه کرد.
وزیر خارجه سابق افغانستان که به همراه تعدادی از چهره‌های مخالفان از جمله «عطا محمد نور» جنگ سالار سابق در کمیته انتخابات افغانستان حاضر شده بود، گفت که مخالفان تمام توان خود را برای برگزاری انتخابات منصفانه برای مردم افغانستان به کار می‌گیرند.
بنا بر این گزارش، عبدالله در انتخابات سال ۲۰۰۹ میلادی با کسب بیش از ۳۰ درصد آراء همراه با کرزی به مرحله دوم راه یافت اما در مرحله دوم در اعتراض به تقلب گسترده از انتخابات کنار کشید؛ امری که باعثانتخاب مجدد کرزی به سمت ریاست‌جمهوری افغانستان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز