خبرگزاری کار ایران

جان کری:

آمریکا در مقابله با تروریسم اراده‌ جدی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۶۷

کری که در غیاب رئیس‌جمهوری آمریکا برای شرکت در نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا – اقیانوسیه به اندونزی سفر کرده است، گفت که آمریکا در جنگ علیه تروریسم کوتاه نخواهد آمد.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا گفت که عملیات نیروهای ویژه آمریکایی در لیبی و سومالی نشان‌دهنده اراده جدی دولت آمریکا برای دستگیری عاملان فعالیت‌های تروریستی است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، کری که در غیاب «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا برای شرکت در نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا – اقیانوسیه به اندونزی سفر کرده است، گفت که آمریکا در جنگ علیه تروریسم کوتاه نخواهد آمد.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که نیروهای نظامی این کشور در جریان عملیاتی در لیبی موفق شدند «ابو انس اللیبی» از اعضای بلند پایه گروه القاعده را بازداشت کنند.

احتمال می‌رود که ابو انس اللیبی در حملات القاعده به سفارتخانه‌های آمریکا در شرق آفریقا در سال ۱۹۹۸ میلادی دست داشته باشد.

هم‌زمان، گزارش‌هایی درباره عملیات کماندوهای نیروی دریایی آمریکا در سومالی برای بازداشت یکی از فرماندهان ارشد گروه الشباب منتشر شده است.

وزارت دفاع آمریکا با تایید عملیات نظامیان این کشور در سومالی از انتشار اطلاعات بیشتر خودداری کرده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز و شبکه ان‌بی‌سی در ابتدا گزارش کردند که کماندوهای آمریکایی موفق به بازداشت یک فرمانده الشباب شده‌اند، اما نیویورک تایمز پس از مدتی اعلام کرد که به نظر می‌رسد این فرد در تبادل آتش کشته شده است.

به نوشته این روزنامه، نظامیان آمریکایی پیش از اطمینان یافتن از مرگ هدف، مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند.

بر اساس این گزارش‌ها، این عملیات در واکنش به حمله خونین ماه گذشته تندروها به یک مرکز خرید در کنیا صورت گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز