خبرگزاری کار ایران

ویلیام هیگ:

ایران و انگلیس به سمت بازگشایی سفارتخانه‌ها حرکت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۱۷

هر دو کشور یک کاردار غیرمقیم منصوب خواهند کرد که ماموریت بازسازی مناسبات و از جمله برداشتن گام‌های موقت به منظور بازگشایی نهایی سفارت‌های کشورهایمان را بر عهده خواهند داشت.

«ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس از اقدام‌های تهران و لندن برای بهبود روابط و درنهایت بازگشایی سفارت‌های دو طرف خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، هیگ که در برابر پارلمان انگلیس صحبت می‌کرد، گفت: «هر دو کشور یک کاردار غیرمقیم منصوب خواهند کرد که ماموریت بازسازی مناسبات و از جمله برداشتن گام‌های موقت به منظور بازگشایی نهایی سفارت‌های کشورهایمان را بر عهده خواهند داشت.»

به نوشته روزنامه «گاردین»، ویلیام هیگ به نمایندگان پارلمان انگلیس گفت که مذاکرات با دولت ایران در نیویورک در فضای بسیار مثبت‌تری صورت گرفته است.

براساس این گزارش، هیگ در مورد بازسازی روابط ایران و انگلیس بار دیگر تاکید کرد که بهبود مناسبات باید به صورت «گام به گام» و برپایه «اقدام متقابل» صورت گیرد.

هیگ با بیان اینکه چنین اقداماتی راه را برای بازگشایی سفارت انگلیس تسهیل خواهد کرد، گفت: «ما از تماس‌های مستقیم بیشتر استقبال می‌کنیم.»

به گفته هیگ، ماه‌های آینده در مناسبات ایران و انگلیس، «احتمالا بسیار مهم» خواهند بود.

برپایه این گزارش از اهم وظایف کاردارهای دو کشور، پرداختن به موضوعاتی چون تعداد و شرایط کارکنان دو سفارتخانه خواهد بود که پیش از این هم‌ میان مقام‌های دو کشور مورد بحثقرار گرفته است.
وزیر خارجه انگلیس گفت: «روشن است که رئیس‌جمهوری جدید و وزرایش در ایران تصویر بسیار مثبت‌تری از خود و کشورشان نسبت به همین اواخر ارائه می‌دهند؛ تردیدی نیست که فضای دیدارها با آنها متفاوت است. ما باید صداقت این دولت ایران را تمام و کمال بیازماییم و از همین رو حائز اهمیت است که کانال‌های ارتباطی ما برای این کار باز باشد.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز