خبرگزاری کار ایران

مجوز فعالیت جماعت اخوان‌المسلمین باطل شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۹۸

از جمله اتهام‌های وارده به اخوان روی آوردن اعضای این جماعت به خشونت و انبار کردن اسلحه در مقر اخوان در منطقه «المقطم» قاهره و شلیک تیرهای واقعی از مقر اخوان به سمت تظاهرکنندگان است.

وزارت همبستگی اجتماعی مصر مجوز فعالیت جماعت اخوان‌المسلمین را باطل اعلام کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «احمد البرعی» وزیر همبستگی اجتماعی مصر پس از آن کمیته امنیتی وابسته به دولت خواستار لغو مجوز فعالیت اخوان و حذف آن از فهرست جمعیت‌های غیردولتی ثبت شده در وزارت همبستگی شده بود، مجوز این جماعت را باطل کرد.
البرعی گفت که دولت تصمیم به انحلال اخوان را در پی تخلفاتی که این جماعت مرتکب شده است، اتخاذ کرد.
وی افزود که از جمله تخلفات اخوان روی آوردن اعضای این جماعت به خشونت و انبار کردن اسلحه در مقر اخوان در منطقه «المقطم» قاهره و شلیک تیرهای واقعی از مقر اخوان به سمت تظاهرکنندگان است. در این حادثه که به «حادثه المقطم» معروف است ۹ تظاهرکننده کشته و ۹۱ تن دیگر زخمی شدند.
دولت مصر روز گذشته و بر اساس حکم دادگاه امور فوری قاهره در مورد انحلال جماعت اخوان المسلمین تصمیم به لغو مجوز اخوان گرفت. دولت همچنین از دادگاه عالی اداری این کشور خواست حکم پایانی در مورد انحلال حزب «آزادی و عدالت» شاخه سیاسی اخوان را نیز صادر کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز