خبرگزاری کار ایران

آمریکا بخشی از کمک‌های نظامی به مصر را متوقف کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۴۳

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، ارسال سامانه‌های نظامی بزرگ از جمله هلیکوپترهای آپاچی، موشک‌های هارپون یا قطعات تانک‌های‌ ام ۱ - ای ۱ به مصر متوقف خواهد شد.

مقام‌های آمریکا به دنبال دور جدید خشونت‌ها در مصر، بخشی از کمک‌های مالی و نظامی خود به این کشور را متوقف کردند.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، ارسال سامانه‌های نظامی بزرگ از جمله هلیکوپترهای آپاچی، موشک‌های هارپون و قطعات تانک‌های‌ ام ۱ - ای ۱ به مصر متوقف خواهد شد.
در چارچوب این تصمیم، ارسال کمک مالی ۲۶۰ میلیون دلاری آمریکا به مصر نیز منتفی خواهد بود.
کاخ سفید اعلام کرده است که این اقدام در واکنش به ادامه خشونت‌ها در مصر پس از برکناری «محمد مرسی» رئیس جمهوری پیشین این کشور انجام شده و چنانچه قدم‌هایی برای بازگشت دموکراسی به مصر و برگزاری انتخاباتی آزاد و منصفانه برداشته شود، این کمک‌ها به حال سابق بر خواهد گشت.
«جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفته است که تا زمانی که پیشرفتی واقعی به سمت شکل‌گیری یک دولت غیرنظامی برآمده از انتخابات آزاد و منصفانه دیده نشود، توقف ارسال سامانه‌های نظامی و کمک‌های نقدی را ادامه می‌دهیم.
وی افزود که اگر مصر با دولتی برآمده از انتخابات آزاد، پایه‌گذاشته شده بر حکومت قانون، آزادی‌های بنیادین و اقتصادی رقابتی و آزاد اداره شود، روابط واشنگتن و قاهره مستحکم تر خواهد بود.
آمریکا در سال‌های گذشته، هر سال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به ارتش مصر کمک می‌کرده و قطع این کم‌ها می‌تواند برای ارتش این کشور مشکلات جدی ایجاد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز