خبرگزاری کار ایران

سخنرانی ویدئویی اشرف غنی خطاب به مردم افغانستان:

در امارات حضور دارم/ حتی فرصت نکردم کفش‌هایم را بردارم/ به کشور برمی‌گردم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۶۰۱

رئیس‌جمهوری فراری افغانستان، برای نخستین بار پس از ترک کشور، طی پیامی ویدئویی خطاب به مردم افغانستان صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، «محمد اشرف غنی» رئیس‌جمهوری فراری افغانستان، برای نخستین بار پس از ترک کشور، طی پیامی ویدئویی خطاب به مردم افغانستان صحبت کرد.

وی در این پیام ویدئویی گفت که در حال حاضر در امارات حضور دارم.

اشرف غنی افزود که جزئیات مربوط به روز سقوط کابل را ارائه خواهد کرد.

وی گفت که هنگام ترک کاخ ریاست‌جمهوری حتی فرصت برداشتن کفش‌ها و رایانه دستی خود را هم نداشته و پس از خروج، طالبان وارد ارگ شده و در جست‌وجوی وی بودند.

رئیس‌جمهوری فراری افغانستان گفت که هیچ پولی با خود خارج نکردم؛ خروج من از کشور بدون برنامه قبلی بود و بلافاصله و در شرایطی که تنها لباس محلی خود را به تن داشتم، از کشور خارج شدم.

وی ادامه داد: «خطاب به تمام افرادی که می‌گویند فرار کردم، می‌گویم که قضاوت نکنید. هر کس به شما گفت که رئیس‌جمهورتان فرار کرده است، باور نکنید».

غنی افزود که طالبان گفته بودند که تا او در قدرت باشد راه مسالمت‌آمیزی وجود نخواهد داشت و مدعی شد که در صورت ماندن او «خون‌ریزی کوچه به کوچه» صورت می‌گرفت.

رئیس‌جمهوری فراری افغانستان همچنین گفت که نمایندگان بین‌المللی به وی هشدار داده بودند در صورت عدم خروج وی، وضعیت وخیم‌تر خواهد شد و وضعیت یمن و سوریه تکرار می‌شود.

وی افزود که من بی‌عزتی افغانستان را نمی‌خواستم. مجبور به ترک کشور شدم.

غنی گفت که اکنون تمام اسرار دولتی به دست دیگران افتاده است.

وی گفت که قصد فرار یا ترک وطن خود را ندارم و در حال رایزنی با دیگران هستم تا برگردم و بتوانم به تلاش‌هایم برای عدالت ادامه دهم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز