خبرگزاری کار ایران

حمله خاخام‌ها و شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی

کد خبر : ۱۱۲۰۴۶

منابع فلسطینی اعلام کردند که شهرک نشینان صهیونیست در دو دسته وارد مسجد الاقصی شده و در محوطه‌های آن اقدام به گشت زنی کردند.

ده‌ها شهرک نشین صهیونیست همراه با شماری از خاخام‌های یهودی امروز – پنجشنبه - تحت حمایت شدید نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی از سمت باب المغاربه به مسجد مبارک الاقصی حمله کردند.
به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع فلسطینی اعلام کردند که شهرک نشینان صهیونیست در دو دسته وارد مسجد الاقصی شده و در محوطه‌های آن اقدام به گشت زنی کردند.
«یهودا گلیک» خاخام تندرو یهودی نیز با شهرک نشینان وارد محوطه‌های مسجد مبارک الاقصی شد و توضیحاتی را در رابطه با ساخت معبد کذایی بر روی خرابه‌های این مسجد مبارک به آن‌ها ارائه می‌داد.
این منابع تصریح کردند که به رغم تدابیر امنیتی ویژه نظامیان رژیم صهیونیستی و محدودیت‌هایی که بر سر راه ورود نماگزاران به مسجد الاقصی اعمال می‌کردند، شمار زیادی از نمازگزاران و فلسطینیان ساکن قدس و سرزمین‌های اشغالی ۴۸ و جمع کثیری از طلاب علوم دینی در این مسجد حاضر شده بودند.
این در حالی است که گروهک‌های یهودی فعال در زمینه ساخت معبد کذایی بر روی خرابه‌های مسجد الاقصی و فعالان یهودی وابسته به حزب راست گرای افراطی «لیکود» با صدور فراخوان‌هایی خواستار حمله گسترده یهودیان به مسجد الاقصی همزمان با امروز شده بودند تا در مراسم‌های به اصطلاح روز «ورود به کوه هیکل(مسجد الاقصی)» که از امروز به مدت یک هفته برگزار خواهد شد، مشارکت داشته باشند.
در مقابل، شخصیت‌ها و نهادهای فعال و جنبش‌ها و گروه‌های فلسطینی نیز با انتشار فراخوان‌هایی از تمامی فلسطینیان خواسته‌اند به سمت مسجد الاقصی حرکت کرده و حضوری گسترده در محوطه‌های آن داشته باشند و به این ترتیب مانع از تعرض و حمله شهرک نشینان صهیونیست به این مسجد مبارک شوند.
بر اساس این گزارش، با انتشار اخباری مبنی بر حضور شمار زیادی از شهرک نشینان صهیونیست در نزدیکی صحن براق به منظور آمادگی برای حمله به مسجد الاقصی، موجی از ناامنی بر محوطه‌های مسجد الاقصی، دروازه‌های آن و بخش قدیمی قدس حاکم شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز