خبرگزاری کار ایران

ذبیح الله مجاهد:

جنگ رسما در افغانستان به پایان رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۳۳۲

سخنگوی طالبان با اعلام سیطره کامل بر ولایت پنجشیر از پایان رسمی جنگ در افغانستان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان امروز -‌دوشنبه- اعلام کرد که پس از سیطه بر ولایت پنجشیر جنگ رسما در افغانستان پایان یافته است.

مجاهد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با این پیروزی و توانمندسازی، کشور ما کاملا از جنگ‌ها خارج شده است و به اذن خدا‌، افغانستان از آزادی، استقلال و رفاه برخوردار خواهد شد و مردم آن در امنیت، رفاه و آرامش زندگی خواهند کرد».

وی تاکید کرد: «همه مردم پنجشیر خوب هستند و در جریان عملیات نظامی به غیرنظامیان آسیبی نرسیده است. آنها نیز مانند سایر افغان‌ها از همه حقوق برخوردار خواهند بود و برخورد بدی با آنها نخواهد شد. همه مقام‌های جدید پنجشیر چون فرماندار، معاون او و سایر مقامات از فرزندان همین ولایت خواهند بود».

مجاهد گفت: «طالبان به دنبال حل مسئله پنجشیر به صورت مسالمت‌آمیز و از طریق مذاکره بود، اما طرف مقابل نپذیرفت و تنها گزینه پیش رو گزینه نظامی بود».

وی توضیح داد که وضعیت امنیتی در کشور تحت کنترل است و نیروهایی با لباس نظامی پایتخت کابل را تأمین می‌کنند.

سخنگو درباره تشکیل دولت گفت: «به زودی دولت موقت جدیدی تشکیل و اعلام می‌شود، در آینده برخی اصلاحات اعمال می‌شود. آنچه در مورد وجود اختلافات در حال انتشار است، صحت ندارد. همچنین دعوت‌نامه‌هایی به مقامات برخی کشورها ارسال شده است تا در مراسم اعلان دولت شرکت کنند».

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز