خبرگزاری کار ایران

بشار اسد:

برگزاری کنفرانس ژنو ۲ دور از ذهن است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۸۰

رئیس جمهوری سوریه با اشاره به دادن جایزه صلح نوبل به سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی به مزاح گفت: «این جایزه باید به من تعلق می‌گرفت.»

«بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه گفت که اقدامی که روس‌ها انجام می‌دهند، برای دفاع از سوریه یا ملت و نظام و رئیس‌جمهوری این کشور نیست بلکه آن‌ها از خودشان دفاع می‌کنند.
به گزارش ایلنا به نقل از النشره، اسد گفت که سلاح‌های شیمیایی از جمله سلاح‌های بازدارنده به شمار می‌رود که زمان استفاده از آن به پایان رسیده است.
وی تاکید کرد که تحول در توان بازدارندگی موشکی سوریه که از‌‌ همان لحظه آغاز جنگ می‌توان از آن استفاده کرد، ضرورت در اختیار داشتن سلاح‌های شیمیایی که فقط می‌تواند به عنوان آخرین تیر ترکش و زمان استفاده دشمن از سلاح‌های هسته‌ای به کار برده شود را از بین برده است.
رئیس‌جمهوری سوریه تصریح کرد که این کشور از سال ۱۹۹۷ میلادی ساخت سلاح‌های شیمیایی را متوقف کرده و آنها را با سلاح‌های کلاسیک که در میدان جنگ سرنوشت‌ساز هستند، جایگزین کرد.
اسد در ادامه گفت که قدرت موشکی ارتش سوریه را به اندازه‌ای بالا برده است که می‌تواند همه فرودگاه‌های اسرائیل را از بین ببرد. رژیم اسرائیل به توان هوایی خود تکیه اساسی دارد.
وی همچنین تاکید کرد که بی‌تردید از دست دادن سلاح‌های شیمیایی ضرر معنوی و سیاسی به شمار می‌رود.
رئیس‌جمهوری سوریه با اشاره به دادن جایزه صلح نوبل به سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی به مزاح گفت: «این جایزه باید به من تعلق می‌گرفت.»
اسد در مورد کنفرانس بین‌المللی ژنو ۲ برای حل بحران سوریه نیز تاکید کرد که هر چند زمان برگزاری این کنفرانس در ماه نوامبر تعیین شده است، اما برگزار شدن آن دور از ذهن به نظر می‌رسد.
وی در ادامه تصریح کرد که گر این کنفرانس برگزار شود، فقط برای پاسخ مثبت دادن به خواسته روسیه و برای دور کردن شبح جنگ برگزار می‌شود.
رئیس‌جمهوری سوریه علاوه بر آن عنوان کرد که سوریه هیچ مشکلی برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲ ندارد و خواسته‌هایش کاملا واضح و روشن بوده و بر دو اصل قرار دارد: صندوق رای و توقف حمایت از تروریست‌ها.
اسد تاکید کرد که مشکل غرب حمایت از گروه‌هایی برای شرکت در مذاکرات است که چندپاره هستند و هیچ قدرتی در میدان جنگ ندارند.
وی گروه مسلح «ارتش آزاد» که مورد حمایت غرب و کشورهای حوزه خلیج‌فارس است را پایان یافته دانست و گفت که کار ارتش آزاد تمام شده است و عناصر آن یا به گروه‌های تندرو پیوسته‌اند یا به نیروهای دولتی، به طوری که برخی از عناصر ارتش آزاد اکنون در صفوف ارتش سوریه با گروه‌های مسلح می‌جنگند.
رئیس‌جمهوری سوریه تاکید کرد که از گروه‌هایی که غرب و کشورهای حوزه خلیج‌فارس از آنها حمایت می‌کنند، چیزی به جز تروریست‌ها باقی نمانده‌اند که این‌ها نیز جایی در ژنو ۲ ندارند.
وی با انتقااد از کشورهای عربی گفت که هیچ کدام از مسئولان عربی با دمشق تماس برقرار نکرد و هیچ گونه طرحی برای حل بحران یا برای میانجی‌گری ارائه نکرد زیرا اعراب همیشه تابع «سرور» غربی‌شان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز