خبرگزاری کار ایران

از سوی کنگره آمریکا صورت گرفت؛

موافقت با افزایش سقف استقراض و دسترسی دولت به بودجه

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۷۹

طبق این طرح، دولت آمریکا اجازه خواهد داشت تا هفتم ماه فوریه ۲۰۱۴ به قرض‌کردن پول برای تامین نیازهای مالی خود ادامه دهد و همچنین خواهد توانست تا ۱۵ ژانویه به منابع مالی مورد نیاز برای انجام پرداخت‌های خود دسترسی داشته باشد.

کنگره آمریکا موافقتنامه جناح‌های سیاسی برای بازگشایی دولت و افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال را تصویب کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، طبق این طرح، دولت آمریکا اجازه خواهد داشت تا هفتم ماه فوریه ۲۰۱۴ به قرض‌ کردن پول برای تامین نیازهای مالی خود ادامه دهد.

این توافق، همچنین به دولت این امکان را می‌دهد که تا ۱۵ ژانویه به منابع مالی مورد نیاز برای انجام پرداخت‌های خود دسترسی داشته باشد.
ابتدا سنای آمریکا که اکثریت دموکرات بر آن حاکم است با ۸۱ رأی در برابر ۱۸ رأی، و سپس مجلس نمایندگان که حزب جمهوری‌خواه در آن حائز اکثریت است با ۲۸۵ رأی موافق در برابر ۱۴۴ رأی مخالف، این توافقنامه را به تصویب رساندند.
«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا، در واکنش به این اقدام گفت که «این بر عهده قانون‌گذاران کشور است که مجددا اعتماد مردم را به دست آورند.»
دولت آمریکا تا ساعت ۱۱:۵۹ پنج‌شنبه‌شب فرصت داشت که سقف مجاز استقراض را افزایش دهد و اگر تا آن‌زمان کنگره چنین مجوزی به کاخ سفید نمی‌داد، آمریکا از بازپرداخت بدهی‌هایش باز می‌ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز