خبرگزاری کار ایران

اشپیگل خبر داد:

آمریکا از سال ۲۰۰۲ میلادی تلفن مرکل را شنود می‌کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۶۷

از جزئیات نحوه شنود تلفن‌های مرکل هنوز اطلاعی در دست نیست اما ممکن است به طور مثال، تمام مکالمات وی ضبط می‌شده یا شماره تلفن‌هایی که وی با آنها تماس داشته همگی در دسترس سازمان امنیت ملی آمریکا قرار می‌گرفته است.

نشریه آلمانی «اشپیگل» اعلام کرد که به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا از سال ۲۰۰۲ میلادی تلفن «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان را شنود کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، بنابر گزارش اشپیگل، سازمان امنیت ملی آمریکا(ان‌اس‌ای) حتی پیش از آن که مرکل به مقام صدر اعظمی آلمان برسد، تلفن وی را شنود می‌کرده است.

هم‌زمان در واشنگتن تظاهراتی علیه برنامه‌های جاسوسی دولت آمریکا برگزار شد که طی آن صدها معترض با تجمع در برابر کنگره آمریکا خواستار محدود شدن برنامه‌های تجسسی سازمان امنیت ملی آمریکا شدند.

اشپیگل افزوده که از جزئیات نحوه شنود تلفن‌های مرکل هنوز اطلاعی در دست نیست اما ممکن است به طور مثال، تمام مکالمات وی ضبط می‌شده یا شماره تلفن‌هایی که وی با آنها تماس داشته همگی در دسترس سازمان امنیت ملی آمریکا قرار می‌گرفته است.

با برملا شدن شنود تلفنی صدر اعظم آلمان در چند روز اخیر، آلمان اعلام کرده است که بالاترین مقام امنیتی و اطلاعاتی خود را به زودی به واشنگتن اعزام می‌کند تا اطمینان یابد تحقیق درباره این موضوع در حال پیگیری است و چنین تجسس‌هایی دیگر ادامه پیدا نکند.

در همین حال، آلمان و فرانسه جمعه گذشته اعلام کردند که از آمریکا خواسته‌اند به آنها بر سر تواقفی تحت عنوان «جاسوسی ممنوع» اطمینان دهد.

از جزئیات این پیشنهاد هنوز گزارشی منتشر نشده اما «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید پیش‌ از این اعلام کرده بود که شنود تلفنی از صدر اعظم آلمان متوقف شده و در آینده هم تکرار نخواهد شد.

با این حال، همزمان با فاش شدن اخبار مربوط به شنود تلفنی مقامات اروپایی، ان‌اس‌ای متهم است که به اطلاعات و مکالمات شخصی میلیون ها شهروند آلمانی و فرانسوی دسترسی داشته است.

موضوع شنود تلفنی رهبران کشورهای اروپایی و متحد آمریکا، چالشی جدید برای روابط کاخ‌ سفید با اروپا شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز