خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

درخواست مجدد واشنگتن برای برگزاری مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام مخالفت امارات با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران/ ادعاهای ضدایرانی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۷۳۴

درخواست مجدد واشنگتن برای برگزاری مذاکرات مستقیم با ایران، اعلام مخالفت امارات با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و ادعاهای ضدایرانی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا،  نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، بار دیگر درخواست واشنگتن برای مذاکره مستقیم با تهران را تکرار کرد.

- نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرد که مذاکرات وین بر اساس پیش‌نویس‌های تهیه شده تا دور ششم گفت‌وگوها، پیش خواهد رفت.

- معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در روز پنجشنبه گفت که در جریان این نشست، عزم و اراده جدیدی برای احیای برجام احساس کرده است.

- وزیر خارجه عربستان در واکنش به ادامه دور هفتم از مذاکرات وین، ضمن ابراز امیدواری برای نتیجه‌بخش بودن این مذاکرات، خواستار تضمین منافع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در این زمینه شد.

- سخنگوی کاخ سفید گفت که آمریکا مسیر دیپلماتیک را بهترین راه در قبال مسأله هسته‌ای ایران می‌داند ولی در صورت شکست دیپلماسی، برای استفاده از گزینه‌های دیگر آماده خواهد شد.

- سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو، آمریکا و ایران را به گام‌های هماهنگ در خصوص احیای برجام فرا می‌خواند و آماده است در این راستا تلاش خود را به کار گیرد.

- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با وزیر دفاع آمریکا، هدف خود از سفر به ایالات متحده را همکاری در برابر سیاست‌های منطقه‌ای ایران خواند.

- مشاور امور خارجی امارات، اعلام کرد که اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران، راهکار مناسبی در گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران نیست.

- رییس هیات مذاکره کننده در وین گفت: احساسم این است که طرف مقابل اراده جدی‌تر برای ورود به گفتگوهای موثر و نتیجه‌بخش پیدا کرده است.

- وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت این کشور تصمیم دارد در چارچوب اجرای سخت‌گیرانه‌تر تحریم‌ها علیه ایران، هیأتی بلندپایه به امارات اعزام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز