خبرگزاری کار ایران

یک نظرسنجی نشان داد:

کاهش محبوبیت جانسون پس از رسوایی‌های اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۶۴۶

یک نظرسنجی نشان داد که محبوبیت نخست‌وزیر بریتانیا پس از یک سری رسوایی‌ها کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک نظرسنجی که روز گذشته -‌شنبه- منتشر شد، نشان داد که محبوبیت «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر بریتانیا و حزب حاکم محافظه‌کار او پس از یک سری رسوایی‌ها کاهش یافته است و اکثریت رای‌دهندگان اکنون بر این باورند که او باید استعفا دهد.

جانسون در چند هفته اخیر در چند جبهه با انتقادهایی مواجه شده است، از تامین مالی بازسازی محل اقامت خود در داونینگ استریت گرفته تا اتهام مداخله او برای تخلیه حیوانات خانگی از کابل در جریان خروج آشفته غرب در ماه آگوست علیه جانسون مطرح است. 

گزارش اصلی که بیش از هر چیزی به زیان جانسون تمام شده است، مربوط به یک مهمانی در خیابان داونینگ در زمان قرنطینه در کریسمس سال ۲۰۲۰ و ممنوعیت جشن‌ها است.

نظرسنجی روزنامه آبزرور نشان داد که حمایت از محافظه‌کاران که از زمان پیروزی قاطعانه در انتخابات ۲۰۱۹ در نظرسنجی‌ها پیشتاز بوده‌اند، با چهار امتیاز کاهش به ۳۲ درصد رسیده است، در حالی که حمایت از حزب مخالف کارگر به ۴۱ درصد افزایش یافته است و بزرگ‌ترین پیشرفت آن از سال ۲۰۱۴ به شمار می رود.

نظر‌سنجی‌ها درباره شخص جانسون نیز نشان می‌دهد که محبوبیت وی به پایین‌ترین سطح از زمان انتخابات یعنی ۱۴ امتیاز کمتر از دو هفته پیش رسیده است.

‌این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵۷ درصد از رای‌دهندگان معتقد هستند که او باید استعفا دهد، در حالی که این رقم دو هفته پیش ۴۸ درصد بوده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز