خبرگزاری کار ایران

آناتولی آنتونوف:

عضویت احتمالی اوکراین در ناتو عبور از خط قرمز منافع ملی روسیه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۹۸۰

سفیر روسیه در واشنگتن،‌ ادعاهای غرب در خصوص طرح‌های روسیه برای حمله به اوکراین را تبلیغاتی بی‌اساس خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از نیوزویک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشتگتن در بیاناتی اظهار داشت که روسیه هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند، اما عضویت احتمالی اوکراین در ناتو به معنی عبور از خط قرمز منافع ملی روسیه است.

وی همچنین،‌ متهم کردن روسیه به برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین را تبلیغاتی بی‌پایه و اساس از جانب غرب خواند.

سفیر روسیه در جریان مصاحبه با هفته‌نامه آمریکایی «نیوزوییک» افزود: «هشدارهای روزانه وزارت خارجه ایالات متحده و پنتاگون درباره حضور نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین،‌ چیزی بیشتر از تبلیغات‌ سؤ نیستند. به شما یادآوری می‌کنم که این حق روسیه است تا نیروهای نظامی خود را آزادانه در خاک خود جابجا کند.»

وی با تاکید بر اینکه روسیه هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند،‌ گفت: «صحبت‌های مطبوعات غربی و مقامات آمریکایی در خصوص طرح‌های تجاوزکارانه روسیه، کاملا بی‌اساس است.»

این دیپلمات ارشد روس،‌ ادامه نظامی‌سازی اوکراین با مشارکت ناتو، حضور نیروهای نظامی غربی در خاک این کشور و احتمال عضویت اوکراین در پیمان ناتو را برای روسیه غیرقابل پذیرش خواند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز