خبرگزاری کار ایران

درخواست دو سناتور آمریکایی از بایدن برای افزایش کمک‌های امنیتی به اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۸۶۹

دو سناتو آمریکایی با انتشار مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن‌پست از رئیس‌جمهور این کشور خواستند تا کمک‌های نظامی و دیپلماتیک به اوکراین را افزایش دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن‌پست،‌ دو سناتور آمریکایی از دولت این کشور تقاضا کرد‌ند تا سیستم‌های پیشرفته ضدهواپیما، ضدتانک و ضدکشتی در اختیار اوکراین قرار دهد. 

سناتور جمهوری‌خواه «راب پورتمن» و سناتور دموکرات «جین شاهین» با انتشار مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست خاطرنشان کردند: «ما در کنگره خواستار افزایش کمک‌های امنیتی هستیم و ایالات متحده باید سرعت ارائه این کمک‌ها را بالا ببرد و سیستم‌های دفاع ضدهوایی، ضدتانک و ضدکشتی به همراه سیستم‌های جنگ الکترونیک را در اختیار اوکراین قرار دهد.»

این دو سناتور آمریکایی در ادامه مقاله خود افزودند: «دولت بایدن نباید از هر اقدامی برای تحت فشار قرار دادن اوکراین برای رها کردن دونباس خارج از قرار مینسک پشتیبانی کند. همچنین، بایدن نباید از ‌ولودیمیر زلنسکی‌ رئیس‌جمهوری اوکراین بخواهد هیچگونه امتیازی به روسیه بدهد و در مقابل باید از روسیه بخواهد تا پیش از آغاز هرگونه مذاکره‌ای نیروهای خود را از مرز اوکراین خارج کند.» 

آن‌ها همچنین از رئیس‌جمهوری آمریکا تقاضا کردند تا موضع خود را در قبال تحریم پروژه گاز «نورد استریم-۲» مورد بازنگری قرار دهد و از فعالیت این پروژه جلوگیری کند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز