خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به تدابیر سخت‌گیرانه اقتصادی صورت گرفت؛

اعتصاب سراسری کارگران در یونان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۰۵

این اعتصاب به دعوت اتحادیه‌های کارگری خصوصی و دولتی یونان و یک روز بعد از ورود نمایندگان کمیسیون اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین‌المللی پول به آتن برای بررسی نحوه بازپرداخت بدهی‌های این کشور صورت گرفت.

اعتصاب سراسری کارگران یونانی که امروز – چهارشنبه - در اعتراض به سیاست‌های سختگیرانه اقتصادی دولت صورت گرفت، این کشور را به تعطیلی کشانده است.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، این اعتصاب به دعوت اتحادیه‌های کارگری خصوصی و دولتی یونان و یک روز بعد از ورود نمایندگان کمیسیون اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین‌المللی پول به آتن برای بررسی نحوه بازپرداخت بدهی‌های این کشور صورت گرفت.
کارکنان بنادر یونان طی بیانیه‌ای اعلام کردند: «کارگران، بازنشستگان و افراد بیکار با کابوس بی‌پایانی رو‌به‌رو هستند؛ دولت و تروئیکا تصمیم به نابودی یونان دارند.»
به گفته مقام‌های اتحادیه‌های کارگری یونان، این نگرانی وجود دارد که دولت برای جبران بدهی‌های خود به وام‌دهندگان، اقدام به کاهش دستمزد‌ها کند.
اتحادیه‌های کارگری یونان همچنین به برنامه کاهش تعداد کارمندان دولت و خصوصی‌سازی معترض هستند.
بر اساس این گزارش، معلمان مدارس، پزشکان، کارکنان شهرداری و رانندگان قطار‌ها و اتوبوس‌ها نیز به این اعتصاب پیوسته‌اند.
کارکنان کنترل ترافیک هوایی نیز اعلام کرده‌اند که برای ساعاتی دست از کار خواهند کشید؛ اقدامی که انتظار می‌رود باعثاختلال در پرواز‌ها و رفت و آمد مسافران شود.
همچنین قرار است طی ساعات آینده تظاهراتی با حضور هزاران تن از شهروندان یونانی در مقابل پارلمان این کشور برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز