خبرگزاری کار ایران

مقام‌های چین:

پکن برای کمک به حل صلح‌آمیز مساله هسته‌ای ایران آماده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۶۰

سخنگوی وزارت خارجه چین با اعلام اینکه مذاکره درباره مساله هسته‌ای ایران وارد «فاز جدیدی از مذاکرات محتوایی» شده است، از آمادگی کشورش برای کمک به حل مسالمت‌آمیز این مساله خبر داد.

در حالی که ایران و گروه ۱ + ۵ آماده برگزاری مذاکرات جدید در ژنو می‌شوند، چین وعده داده است که به ایفای نقش «سازنده» خود در پیدا کردن راه حلی صلح‌آمیز برای مساله هسته‌ای هسته‌ای ایران ادامه دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از پرس تی‌وی، «هونگ لی» سخنگوی وزارت خارجه چین طی کنفرانسی خبری در پکن گفت که مذاکره درباره مساله هسته‌ای ایران وارد «فاز جدیدی از مذاکرات محتوایی» شده است.

وی افزود: «چین امیدوار است همه طرف‌ها به اصل پیشرفت گام به گام و عمل متقابل پایبند بوده، مذاکراتی عملی را برگزار کرده، دست به اقدام‌های سازنده زده و ضمن پیشبرد مذاکرات، شرایط را برای رسیدن به یک راه حل جامع، بلند مدت و مناسب برای مساله هسته‌ای ایران پیدا کنند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمادگی این کشور «برای انجام تلاش‌های مشترک با تمام طرف‌ها در این زمینه» خبر داد.

هونگ گفت که «پانگ سن» مدیر کل امور کنترل سلاح وزارت خارجه چین سرپرستی هیات این کشور در مذاکرات هسته‌ای در ژنو را بر عهده خواهد داشت.

ایران و پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل - انگلیس، چین، فرانسه، روسیه و آمریکا – به علاوه آلمان ۱۵ و ۱۶ اکتبر دو دور مذاکرات هسته‌ای را در ژنو برگزار کردند. دو طرف توافق کردند که بار دیگر نشستی را در تاریخ هفتم و هشتم ماه نوامبر در‌‌ همان شهر برگزار کنند.

چین، به عنوان یکی از اعضای دائمی شورای امنیت و همچنین یکی از شش قدرت طرف مذاکره با ایران، همواره از حق این کشور برای استفاده از فناوری هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز حمایت و تاکید کرده است که مذاکرات، رویکرد مناسب برای رسیدگی به اختلاف‌نظر‌ها درباره این مساله است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز