خبرگزاری کار ایران

تاکید مقام پیشین آلمان بر لزوم اعزام هیئت حافظ صلح سازمان ملل به شرق اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۸۸۰

وزیر خارجه پیشین آلمان بر لزوم اعزام یک هیئت حافظ صلح سازمان ملل به شرق اوکراین تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «زیگمار گابریل»، وزیر خارجه سابق آلمان بر لزوم اعزام یک هیئت حافظ صلح سازمان ملل به شرق اوکراین تاکید کرد.

گابریل گفت: «این هیئت باید بر اجرای آتش‌بس نظارت و تا حد امکان از خشونت جلوگیری کند و در صورت لزوم از سلاح برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند».

وی افزود: «آنچه ما در حال حاضر به آن نیاز داریم یک هیئت بین‌المللی حافظ صلح سازمان ملل است که وظیفه آن نظارت بر رعایت آتش‌بس، خروج تسلیحات سنگین و پایان دادن به هر نوع خشونت و در صورت لزوم از طریق استفاده از سلاح‌ است. پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شد، اما هیچ رایزنی جدی در مورد آن صورت نگرفته است».

گابریل ادامه داد: «باید بپذیریم که درگیری نظامی در شرق اوکراین متوقف نشده است. ما اروپایی‌ها باید بپذیریم که نقش تعیین‌کننده‌ای در تلاش برای جلوگیری از درگیری نظامی ایفا نمی‌کنیم. ما دوباره به ایالات متحده وابسته هستیم. از نقطه نظر روسیه اروپا هیچ نقشی ایفا نمی‌کند، زیرا در سال‌های ۱۹۴۵، ۱۹۸۹ و ۱۹۹۷، اتحاد جماهیر شوروی و سپس روسیه، همیشه در حال مذاکره درباره سرنوشت اروپا با ایالات متحده بوده‌اند. طبق نظر روسیه، باید همین روال ادامه یابد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز