خبرگزاری کار ایران

۴۰۰ سرباز استرالیایی تا پایان سال ۲۰۱۴ در افغانستان می‌مانند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۴۹

استرالیا به ارتش ملی افغانستان در بخش حمل و نقل یاری رسانده و ۱۸ افسر استرالیایی برای مشورت دهی به وزارت دفاع و کشور در کابل مستقر خواهند شد.

«جان فیلیپ» سفیر استرالیا در افغانستان گفت که حدود ۴۰۰ سرباز این کشور تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی در افغانستان باقی خواهد ماند.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی سی، فیلیپ گفته است که شماری از این نیرو‌ها مسئولیت آموزش و مشورت دهی به افسران ارتش ملی افغانستان را به عهده داشته و به لشکر ۲۰۵ اتل، در ولایت قندهار یاری خواهند رساند.
حدود ۱۰۰ تن از این نیرو‌ها به نیروهای ایساف مستقر در کابل می‌پیوندند.
فیلیپ افزود که استرالیا به ارتش ملی افغانستان در بخش حمل و نقل یاری رسانده و ۱۸ افسر استرالیایی برای مشورت دهی به وزارت دفاع و کشور در کابل مستقر خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه استرالیا متعهد به همکاری با افغانستان در زمینه تامین امنیت، توسعه و ایجاد حکومت داری خوب است، تاکید کرد که استرالیا بعد از انتقال مسئولیت‌ها در سال ۲۰۱۴ به نیروهای امنیتی افغان یاری می‌رساند.
فیلیپ ادامه داد که استرالیا بعد از سال ۲۰۱۴ افغانستان را تنها نخواهد گذاشت ولی این افغان‌ها هستند که باید درباره آینده خود تصمیم بگیرند.
فیلیپ با اشاره به این که افغانستان و استرالیا در سال ۲۰۱۲ میلادی سند همکاری‌های همه جانبه بلند مدت را امضا کرده‌اند، گفت که این سند نشان دهنده تعهد دو کشور به همکاری است. استرالیا همچنین به کمک‌های توسعه‌ای خود به ولایت ارزگان و در سطح افغانستان ادامه خواهد داد.
استرالیا بیش از هزار نیرو در افغانستان دارد که در سال‌های گذشته، در ولایت ارزگان در جنوب افغانستان مستقر بوده‌اند و قرار است تا پایان سال جاری میلادی این ولایت را ترک کنند.
این در حالی است که چندی قبل نخست وزیر استرالیا درسفرش به ولایت ارزگان اعلام کرده بود که این کشور تا پایان سال ۲۰۱۳ همه نیروهای خود را از افغانستان خارج می‌ کند.
۴۰ تن از نیروهای استرالیایی در سال‌های گذشته در افغانستان کشته شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز