خبرگزاری کار ایران

هشدار نماینده سازمان ملل درباره افزایش خشونت‌ها در میانمار

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۶۴۹

نماینده ویژه سازمان ملل در امور میانمار، از افزایش خشونت‌ها در این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از یواس‌نیوز، «نوئلین هیزر» نماینده ویژه سازمان ملل در امور میانمار اعلام کرد که از زمان قدرت گرفتن نظامیان، خشونت و بی‌رحمی در این کشور شدت بیشتری پیدا کرده است. حضور نظامیان در قدرت همچنین، منجر به به وجود آمدن جنبش مقاومت در این کشور شده است و هر یک از طرف‌های درگیر از خشونت به عنوان راه‌حل استفاده و از این طریق موضع خود را تقویت کرده‌اند.

وی در جریان مصاحبه مطبوعاتی مجازی در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک، گفت که وضعیت میانمار به شکل فزاینده‌ای بی‌ثبات است و عملیات‌های نظامی، از جمله حملات توپخانه‌ای و هوایی، به افزایش نگرانی‌ها در خصوص حفاظت از جان غیرنظامیان دامن زده است. 

نماینده ویژه سازمان ملل در امور میانمار در ادامه افزود که حدود هزار و ۵۰۰ غیرنظامی سال گذشته در این کشور کشته شده‌اند و تعداد آوارگان از ۳۲۰ هزار نفر در پایان ۲۰۲۱ به بیش از ۴۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. 

هیزر، که شش ماه پیش به نمایدگی ویژه سازمان ملل در امور میانمار منصوب شد، خاطرنشان کرد که تقریباً نیمی از جمعیت میانمار در فقر زندگی می‌کنند و بیش از ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز