خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل:

۱۳ میلیون نفر در شاخ آفریقا با گرسنگی شدید روبرو هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۰۶۱

برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرد که به ۳۲۷ میلیون دلار برای رسیدگی به نیازهای فوری چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ‌نفر در شاخ آفریقا نیاز دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرد که به ۳۲۷ میلیون دلار برای رسیدگی به نیازهای فوری چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ‌نفر در شاخ آفریقا نیاز دارد. 

 بر اساس گزارش برنامه جهانی غذای سازمان ملل، شرایط خشکسالی، حدود ۱۳ میلیون نفر را در شاخ آفریقا با گرسنگی شدید مواجه کرده است.

این آژانس ‌گزارش داد مردم منطقه‌ای که کشورهایی نظیر سومالی، اتیوپی و کنیا را شامل می‌شود، با خشک‌ترین شرایط اقلیمی ثبت‌شده از سال ۱۹۸۱ مواجه هستند و خواستار کمک فوری برای جلوگیری از یک بحران بزرگ انسانی شد.

شرایط خشکسالی بر جوامع دامداری و کشاورزی در سراسر جنوب و جنوب‌شرقی اتیوپی، جنوب‌شرقی و شمال کنیا و جنوب‌مرکزی سومالی تاثیر گذاشته است و نرخ سؤتغذیه در این منطقه بالاست.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرد که به ۳۲۷ میلیون دلار برای رسیدگی به نیازهای فوری چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در شش ماه آینده نیاز دارد تا به جوامع کمک کند در برابر شوک‌های شدید آب و هوایی انعطاف‌پذیرتر شوند.


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز