خبرگزاری کار ایران

پلیس بنگلادش با کارگران معترض درگیر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۰۰

کارگران معترض در برخی کارگاه‌ها تولیدی در نزدیکی داکا دست به تظاهرات زده و اقدام به مسدود کردن مسیر‌ها و حمله به کارخانه‌ها و خودرو‌ها کردند که پلیس برای مقابله با آن‌ها به استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شد.

هزاران تن از کارگران صعنت پوشاک بنگلادش امروز – دوشنبه – در اعتراض به پایین بودن نرخ دستمزد‌ها دست از کار کشیدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اعتصاب که برای چندمین بار طی ماه‌های گذشته صورت گرفته است، باعثتعطیلی بیش از ۱۰۰ کارخانه شد.

بنا بر اعلام نیروهای امنیتی بنگلادش، کارگران معترض در برخی کارگاه‌ها تولیدی در نزدیکی داکا دست به تظاهرات زده و اقدام به مسدود کردن مسیر‌ها و حمله به کارخانه‌ها و خودرو‌ها کردند که پلیس برای مقابله با آن‌ها به استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شد.

بر اساس این گزارش، دستمزد ماهانه بخش عمده‌ای از کارگران بنگلادشی حدود ۳۸ دلار است که از جمله کمترین درآمد‌ها در جهان به شمار می‌رود.
کاگران معترض خواستار افزایش حقوق ماهانه خود تا ۱۰۰ دلار هستند.
کارمزد پایین کارگران در بنگلادش، این کشور را به یکی از قطب‌های مورد توجه مارک‌های شناخته‌شده جهانی تبدیل کرده است.
۶۰ درصد از این تولیدات به اروپا و ۳۷ درصد به آمریکا و کانادا ارسال می‌شود.
سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده است که وزارت کار بنگلادش فقط ۱۸ بازرس برای بازرسی هزاران کارگاه و کارخانه تولید پوشاک در منطقه داکار و جایی که عمده صنعت پوشاک بنگلادش در آن واقع شده است، دارد.
طبق گزارش‌ها سه میلیون و ۶۰۰ هزار بنگلادشی در صنعت پوشاک این کشور کار می‌کنند. اکثریت کارگران را زنان تشکیل می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز