خبرگزاری کار ایران

جدول زمان‌بندی انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۰۵

سازمان منع کاربرد تسلیحات شیمیایی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تسلیحات شیمیایی سوریه حداکثر تا تاریخ ۳۰ ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ میلادی در خارج از این کشور نابود می‌شوند.

سازمان منع کاربرد تسلیحات شیمیایی جدول زمان‌بندی انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه را اعلام کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، سازمان منع کاربرد تسلیحات شیمیایی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تسلیحات شیمیایی سوریه حداکثر تا تاریخ ۳۰ ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ میلادی در خارج از این کشور نابود می‌شوند.
محل نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه هنوز مشخص نیست.
پیش از این آمریکا از آلبانی خواسته بود زرادخانه شیمیایی سوریه در خاک این کشور منهدم شود ولی به دنبال تظاهرات شهروندان آلبانی، دولت این کشور با درخواست واشنگتن مخالفت کرد.
به گزارش بی‌بی‌سی، بر اساس مصوبه شورای اجرایی سازمان منع کاربرد تسلیحات شیمیایی، خطرناک‌ترین بخش تسلیحات شیمیایی سوریه تا ۳۱ دسامبر سال جاری و باقی آن تا پنجم فوریه سال آینده منهدم خواهد شد.
تاسیسات اعلام شده شیمیایی ارتش سوریه نیز بین ۱۵ دسامبر تا ۱۵ مارس نابود می‌شود.
از طرف دیگر، گفته می‌شود که ممکن است زرادخانه یک هزار تنی تسلیحات شیمیایی سوریه برای انهدام به فرانسه یا بلژیک منتقل شود.
نروژ آمادگی خود را برای اختصاص هواپیما و کشتی برای انتقال این تسلیحات به خارج از سوریه اعلام کرده اما به دلیل فقدان تخصص لازم، از پذیرش این سلاح‌ها در خاک این کشور خودداری کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز