خبرگزاری کار ایران

لاوروف:

اوکراین، در رابطه با بوچا، دروغ‌پردازی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۶۰۳

وزیر خارجه روسیه گزارش‌های نقض حقوق بشر و ارتکاب جنایت جنگی توسط ارتش این کشور در شهر بوچا اوکراین را، دروغ‌پردازی و تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌الملل توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از ... «سرگی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، بیان داشت که جعلیات و دروغ‌پردازی‌هایی که در شهر بوچا اوکراین در حال انجام است، اقداماتی تحریک‌آمیز و تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است. 

لاوروف در جریان نشستی با «مارتین گریفین»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، اظهار داشت: «پس از اینکه نیروهای روسیه طبق برنامه این بوچا را ترک کردند، حمله‌ای ساختگی دیگری علیه این شهر صورت گرفت و پس از آن به مدت چند روز نمایشی دروغین در آن شهر برگزار شد. سپس، تمامی این دروغ‌پردازی‌ها توسط بازیگران اوکراینی و حامیان غربی‌شان از طریق کانال‌های تلویزیونی و رسانه‌های اجتماعی به صورت گسترده منتشر شدند. 

لاوروف تأکید کرد که این دروغ‌پردازی‌ها و جعلیات در بوچا، اقدامی تحریک‌آمیز و تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌الملل است. 

وی در ادامه بیان داشت که روسیه از بریتانیا به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد (در ماه آوریل) می‌خواهد تا در خصوص ادعاهای مطرح شده در رابطه با بوچا تشکیل جلسه بدهد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز