خبرگزاری کار ایران

بیانیه حزب رفاه ملی افغانستان و حزب صلح ملی اسلامی افغانستان در محکومیت حمله تروریستی کابل

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۲۰۸

حزب رفاه ملی افغانستان و حزب صلح ملی اسلامی افغانستان با صدور بیانیه‌ای حملات تروریستی کابل را محکوم کردند.

به گزارش ایلنا، حزب رفاه ملی افغانستان و حزب صلح ملی اسلامی افغانستان با صدور بیانیه‌‌هایی به صورت جداگانه، حملات تروریستی روز سه‌شنبه در کابل که منجر به کشته شدن ۲۵ دانش‌آموز و دهه‌ها زخمی شد را محکوم کردند.

 

متن بیانیه حزب رفاه ملی افغانستان بدین شرح است:

 

بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ

وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ

بیانیه حزب رفاه ملی افغانستان در ارتباط به سه حمله پی در پی در روز سه شنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۱ در مکتب عبدالرحیم شهید و آموزشگاه ممتاز در غرب کابل علیه شیعیان افغانستان از سوی تروریست‌های وهابی و تکفیری

باری دیگر ده‌ها تن از فرزندان معصوم و آینده سازان کشور در ماه مبارک رمضان بدست تروریست های وهابی و بدعت گذار در مکتب عبدالرحیم شهید و آموزشگاه ممتاز در غرب کابل به خاک و خون غلطیدند و قربانی شدند. حزب رفاه ملی افغانستان این جنایت هولناک و غیر انسانی تروریست‌ها را به شدت محکوم می نماید و آنرا نشانه توحش و درنده خویی تروریست‌های تکفیری‌ مزدور میداند و از گروه طالبان که قدرت و حکومت را به دست دارند میخواهد جلوی کشتار و قتل عام شیعیان و هزاره‌های مظلوم و بی‌دفاع را بگیرد و نگذارد بیش از این خون مردم بی دفاع و بی گناه ما به زمین ریخته شود و مردم ما قربانی جنگ های نیابتی آمریکا گردند.

طی هشت ماه زمامداری و به وجود آمدن حکومت امارت اسلامی طالبان چندین حادثه دلخراش و تروریستی علیه شیعیان و هزاره های افغانستان رخ داده است از جمله حمله تروریستی در مسجد جامع فاطمیه قندهار، حمله تروریستی در مسجد جامع سید آباد ولایت قندوز و حمله تروریستی در جبرئیل هرات  ودیروز هم حمله به مکتب عبدالرحیم شهید و آموزشگاه ممتاز در غرب کابل که در این حملات تروریستی صدها تن از مردم اهل تشیع افغانستان به خاک و خون غوطه ور گردیده و قربانی شدند.

حزب رفاه ملی افغانستان به روح مطهر شهدا درود میفرستد و برای مجروحین شفای عاجل استدعا می نماید و برای خانواده های داغدار این حمله تروریستی صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند بزرگ تمنا دارد. حزب رفاه ملی افغانستان فرصت را مغتنم شمرده و از طالبان می‌خواهد در این شرایط حساس درب‌های مکاتب را به روی دختران مظلوم و علم دوست افغانستان باز نمایند و بیشتر از این تعلل نکنند.

مردم افغانستان مردم صبور، غیرتمند و با عزت هستند و اگر صبر مردم تمام شود و این حمله‌های تروریستی، ظلم و بی عدالتی دوام کند و فتنه‌گری و تفرقه‌اندازی ادامه پیدا کند، مردم افغانستان و احزاب سیاسی بیش از این نسبت به سرنوشت خویش بی‌تفاوت نخواهند ماند و تصمیم لازم را خواهند گرفت.

                                                                            والسلام

                                                                حزب رفاه ملی افغانستان

                  چهارشنبه ۳۱ حمل ۱۴۰۱ شمسی برابر با ۱۸ رمضان۱۴۴۳ قمری و مطابق با ۲۰ آوریل ۲۰۲۲

 

 

همچنین بیانیه حزب صلح ملی اسلامی افغانستان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بأی ذنب قتلت – قرآن کریم  

 بار دیگر جنایت ضد انسانی در کابل رخ داد و دهها تن از دانش آموزان مکتب عبدالرحیم شهید و آموزشگاه ممتاز توسط تروریست های وهابی از خدا بی خبر  به شهادت رسیدند و مردم مظلوم و بی دفاع اهل تشیع افغانستان را به خاک و خون نشاندند.

حزب صلح ملی اسلامی افغانستان به رهبری الحاج شاه محمود پوپل این جنایت غم انگیز و هولناک را به شدت محکوم می نماید و آنرا مصداق بارز نسل کشی مردم اهل تشیع و هزاره افغانستان می داند حزب صلح ملی اسلامی افغانستان از امارت اسلامی طالبان می خواهند جلو نسل کشی هزاره ها توسط تروریست ها گرفته شود و تا وحدت و برادری توسط فتنه انگیزان مخدوش نگردد.

 

                                                                            والسلام

                                                         حزب صلح ملی اسلامی افغانستان

                                                            چهارشنبه ۳۱ حمل ۱۴۰۱ شمسی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز