خبرگزاری کار ایران

تاکید سازمان ملل بر نیاز مبرم به تامین بودجه عملیات امدادی در یمن

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۶۸۷

سازمان ملل بر نیاز فوری برای اقدام خیران جهانی به ارائه کمک های مالی در راستای کمک به حل بحران وخیم یمن تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سازمان ملل بر نیاز فوری به تامین بودجه کافی از سوی اهداکنندگان برای پاسخ بشردوستانه در مواجهه با بحران وخیم یمن تاکید کرد و نسبت به فروپاشی عملیات‌های امدادی سازمان در این کشور عربی که به مدت هفت سال درگیر جنگ است، هشدار داد.

سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای ‌اعلام کرد که برنامه پاسخ انسانی در یمن برای سال ۲۰۲۲ به دنبال جمع‌آوری حدود ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به منظور کاهش وخامت مستمر  اوضاع انسانی است.

در این بیانیه به نقل از «دیوید گریسلی»، هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن، آمده است که بحران روز افزون انسانی در یمن واقعیتی است که ما باید فورا به آن رسیدگی کنیم‌. 

گریسلی گفت: «آتش‌بس فرصتی مهم برای آژانس های امدادی است تا کمک‌های نجات بخش را افزایش دهند و به نیاز مبرم افرادی که به ویژه در مناطق درگیری دسترسی به آنها محدود است، فورا رسیدگی کنند». 

وی ادامه داد: «برای اینکه سازمان‌های امدادی به خیلی سریع کار امداد رسانی را انجام دهند، گزینه مورد نظر ارائه کمک مالی از سوی اهدا‌کنندگان است که بدون آن عملیات امدادی در یمن از بین می‌رود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز