خبرگزاری کار ایران

تشکیلات خودگردان فلسطین:

مشارکت یک فلسطینی در حمله به سفارت ایران اقدامی فردی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۶۹

تشکیلات خودگردان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مشارکت یک فلسطینی در اقدام تروریستی بزدلانه حمله به سفارت ایران در بیروت اقدامی فردی بوده و این تشکیلات از آن کاملا مبرا است.

تشکیلات خودگردان فلسطین با محکومیت دوباره حمله به سفارت ایران در بیروت تاکید کرد که مشارکت یک فلسطینی در این حمله بزدلانه، اقدامی فردی بوده است.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، تشکیلات خودگردان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مشارکت یک فلسطینی در اقدام تروریستی بزدلانه حمله به سفارت ایران در بیروت اقدامی فردی بوده و این تشکیلات از آن کاملا مبرا است.
در این بیانیه آمده است که این حمله تروریستی هیچ خدمتی به مساله فلسطین نکرده بلکه به دشمنان فلسطین و امت اسلام خدمت می‌کند.
در بیانیه تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است که رهبران فلسطینی بار دیگر عملیات تروریستی علیه سفارت ایران را محکوم می‌کنند.

شب گذشته یک منبع امنیتی لبنانی گفت که دومین عامل انتحاری حمله به سفارت ایران در بیروت شناسایی شد.
این منبع امنیتی گفت که عامل انتحاری دوم که به سفارت ایران حمله کرد یک فلسطینی است که از هواداران «احمد الاسیر» رهبر سلفی تندروی فراری به شمار می‌رود. الاسیر از هواداران گروه‌های مسلح در سوریه است که پس از درگیری مسلحانه با نیروهای ارتش در شهر «صیدا» متواری شده است.
منبع امنیتی افزود که پدر عامل انتحاری دوم برای انجام تحقیقات از وی به علت ارتباط پسرش با الاسیر احضار شده است.
پیش از این نیز یک منبع امنیتی لبنانی اعلام کرد که هویت یکی از عاملان انتحاری حمله به سفارت ایران در جنوب بیروت مشخص شد.
این منبع امنیتی گفت که یکی از عاملان انتحاری، اهل شهر «صیدا» واقع در جنوب لبنان و وابسته به گروهی تندرو است.
در همین حال یک منبع قضایی لبنانی نیز گفت که نتایج آزمایش دی ان‌ای نشان داد که جسد عامل انتحاری با نمونه‌هایی که از پدرش گرفته شده، یکی است.
این در حالی است که در پی انتشار عکس این عامل انتحاری توسط ارتش، پدر وی به وزارت دفاع لبنان مراجعه کرد و مشخص شد عامل انتحاری «معین ابوضهر» است. ابوضهر نخستین عامل انتحاری بود که به سفارت ایران حمله کرد.
بنا بر این گزارش، در حمله دو عامل انتحاری به سفارت ایران که سه‌شنبه هفته گذشته رخ داد، ۲۳ تن کشته و ۱۴۶ تن دیگر زخمی شدند. در این حملات تروریستی رایزن فرهنگی سفارت ایران به شهادت رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز