خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر خارجه روسیه:

اسد در نشست ژنو۲ شرکت نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۵۵

نشست ژنو۲ در سطح وزرای خارجه ۳۰ کشور جهان برگزار می‌شود و بنابراین منطقی است که هیات سوری به ریاست «ولید المعلم» وزیر خارجه این کشور در این نشست شرکت کند.

«میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در امور خاورمیانه تاکید کرد که «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در نشست ژنو۲ که قرار است ۲۲ ماه ژانویه آینده برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از رادیو صدای روسیه، بوگدانف در جمع خبرنگاران تاکید کرد که نشست ژنو۲ در سطح وزرای خارجه ۳۰ کشور جهان برگزار می‌شود و بنابراین منطقی است که هیات سوری به ریاست «ولید المعلم» وزیر خارجه این کشور در این نشست شرکت کند.
وی تاکید کرد که انتظار نمی‌رود رئیس‌جمهوری هیچ کشوری در نشست ژنو۲ حاضر باشد.
بوگدانف افزود که مخالفان سوری اهمیت شرکت در نشست ژنو۲را درک کرده‌اند ولی مشکل در این است که آن‌ها یکدیگر را درک نمی‌کنند.
وی ادامه داد که ما با همکاران آمریکایی و همچنین «اخضر ابراهیمی» نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه به توافق رسیده‌ایم که فهرست هیات‌های شرکت‌کننده در نشست ژنو۲ باید تا پیش از پایان ماه دسامبر دریافت شود.
این مقام روس افزود که ابراهیمی مجموعه‌ای از قوانین را برای مذاکرات پیش رو تعیین کرده است تا فضایی برای مذاکرات سازنده و ثمربخش فراهم شود؛ اگر مذاکرات بر همین اساس پیش برود، به نتایج قطعی و واقعی خواهد رسید.
به گفته بوگدانف، نمایندگان دولت و مخالفان سوری باید پشت میز مذاکره نشسته و تا زمان رسیدن به پیروزی نهایی به گفت‌وگو ادامه دهند اما این پیروزی باید مشترک باشد.
وی تاکید کرد که روسیه نه تنها در حوزه انسانی بلکه در حوزه اقتصادی نیز به سوریه کمک خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز