خبرگزاری کار ایران

پوتین:

غرب روند تولیدات کشاورزی را بی‌ثبات کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۰۹۴

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که غرب تولید محصولات کشاورزی در جهان را بی‌ثبات می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که غرب در حال بی‌ثبات کردن تولیدات کشاورزی در جهان است.

وی نحوه تعامل غربی‌ها با بحران غذا در جهان را با «ماری آنتوانت»، ملکه فرانسوی مقایسه کرد که به شهروندان گرسنه خود که نان نداشتند توصیه کرد کیک بخورند.

پوتین درباره موضع غرب در قبال بحران غذایی به یک جمله معروف از ملکه فرانسه استناد کرد که می‌گفت: «اگر نان ندارند، کیک بخورند»

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «به نظر من، در اینجا حرف‌های ملکه آنتوانت  تداعی می‌شود که از پنجره قصرش به جمعیت اعتصاب‌کننده و گرسنه نگاه می‌کرد  و یک بار با بی‌تفاوتی گفت که خُب، اگر نان ندارند، کیک بخورند. اکنون برخی از کشورهای غربی که تولید جهانی محصولات کشاورزی را بی‌ثبات می‌کنند با همین تمسخر از طریق اعمال محدودیت از جمله بر واردات کودهای روسیه و بلاروس با چنین مسائلی برخورد می‌کنند که همین امر موجب سخت شدن صادرات غلات از روسیه به بازارهای جهانی شده است».

پوتین همچنین خاطرنشان کرد: «انتظار می‌رود روسیه برداشت خوبی از غلات داشته باشد و این کشور می‌تواند ۵۰ میلیون تن غلات را به بازارهای جهانی عرضه کند».

وی تاکید کرد که روسیه مانعی برای صادرات غلات اوکراین ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز