خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد:

گسترش شهرک‌‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری، آزمایشی برای آمریکا پیش از سفر بایدن

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۹۹۷

رئیس مستعفی شورای یشا مدعی شد که زمان آن رسیده است که فلسطینی‌ها بپذیرند که هیچ کشور فلسطینی وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، چند قدم دورتر از مجموعه‌ای از چادرهای فلسطینی در شمال دره اردن در کرانه باختری اشغالی، کامیون‌ها با تمام قدرت کار کردند تا برای ساخت مدرسه‌ای برای شهرک‌نشینان اسرائیلی آماده شوند.

این در حالی است که «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا در مقاله‌ای در واشنگتن پست که روز شنبه منتشر شد، گفت که واشنگتن روابط خود را با فلسطین بازسازی کرده و در حال کار با کنگره برای بازگرداندن حدود ۵۰۰ میلیون دلار بودجه برای آن‌ها است.

اما این امر نتوانسته است خواسته‌های فلسطینی‌ها را برای حمایت ایالات متحده برای پایان دادن به اشغال چند دهه‌ای اسرائیل برآورده کند.

«دیوید الهیانی»، رئیس مستعفی شورای یشا، سازمان اصلی شهرک‌نشینان، مدعی شد که زمان آن رسیده است که فلسطینی‌ها بپذیرند که هیچ کشور فلسطینی وجود نخواهد داشت.

وی گفت: «شرکت شهرک‌سازی شروع به کار کرده است، اکنون نمی‌توان آن را متوقف کرد.»

در ماه مه، دولت اسرائیل ساخت چهار هزار و ۴۰۰ خانه جدید را برای شهرک‌نشینان یهودی تصویب کرد. برنامه‌هایی برای گسترش بیشتر شهرک‌ها، که عملاً منطقه‌ای را که فلسطینی‌ها امیدوارند پایه یک کشور آینده را تشکیل می‌دهد قطع کند، قرار است پس از سفر بایدن مورد بحث قرار گیرد.

 

 

 

 


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز