خبرگزاری کار ایران

کارشناسان فرانسوی:

فرضیه مسمومیت یاسر عرفات منتفی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۷۳

رادیو اروپای ۱ با استناد به بیانیه‌ دادگاه «نانتر» که مسئول تحقیقات رسمی درباره وضعیت مرگ عرفات بود، اعلام کرد که نتیجه بررسی‌ها حاکی از «عدم مسمومیت» عرفات بوده و آزمایش‌ها وجود «پلونیوم - ۲۱۰» در پیکر وی را تائید نکرده است.

متخصصان فرانسوی برخی گزارش‌ها را مبنی بر این‌که «یاسر عرفات» رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال مسمومیت ناشی از پلوتونیوم جان خود را از دست داده است، رد کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، رادیو اروپای ۱ با استناد به بیانیه دادگاه «نانتر» که مسئول تحقیقات رسمی درباره وضعیت مرگ عرفات بود، اعلام کرد که نتیجه بررسی‌ها حاکی از «عدم مسمومیت» عرفات بوده و آزمایش‌ها وجود «پلوتونیوم - ۲۱۰» در پیکر وی را تائید نکرده است.

بر اساس این گزارش، تجزیه و تحلیل‌های سم‌شناسی، مرگ عرفات در اثر مسمومیت را منتفی دانسته است.

این در حالی است که پیش از این، گزارش یک گروه کالبد‌شناسی سوئیسی که به دنبال مطالعات انجام شده روی بقایای پیکر عرفات منتشر شد، از وجود مقادیر غیرطبیعی ایزوتوپ رادیواکتیو پلوتونیوم ۲۱۰ خبر می‌داد.

«سهی عرفات» همسر یاسر عرفات پیش از این با اشاره به نتایج این گزارش، آن را نشان از یک جنایت واقعی و ترور سیاسی دانسته بود.

وی افزود که این گزارش با برطرف کردن تمامی شبهه‌ها تاکید می‌کند که مرگ عرفات، طبیعی نبوده است.

عرفات ماه نوامبر سال ۲۰۰۴ میلادی در سن ۷۵ سالگی در یک بیمارستان نظامی در پاریس درگذشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز