خبرگزاری کار ایران

پادشاه تایلند مردم را به آرامش و خویشتن‌داری دعوت کرد

کد خبر : ۱۲۶۵۶۶

«بهومیبول آدولیادج» با تاکید بر این‌که تلاش برای حفظ ثبات و امنیت تایلند باید اولویت تک تک مردم این کشور باشد٬ از آن‌ها خواست نقش خود را برای حفظ منافع ملی ایفا کنند.

پادشاه تایلند امروز – پنجشنبه – طی سخنانی به مناسبت هشتاد و ششمین سالروز تولد خود٬ مردم کشورش را به آرامش فراخواند و از آن‌ها خواست برای حفظ منافع ملی کشور٬ ثبات سیاسی را به هر مساله دیگری ترجیح دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه٬ «بهومیبول آدولیادج» با تاکید بر این‌که تلاش برای حفظ ثبات و امنیت تایلند باید اولویت تک تک مردم این کشور باشد٬ از آن‌ها خواست نقش خود را برای حفظ منافع ملی ایفا کنند.

بر اساس این گزارش٬ هزاران تن از شهروندان تایلند به مناسبت تولد پادشاه این کشور با در دست داشتن پرچم‌های زرد رنگ و پلاکاردهایی در حمایت از پادشاه در خیابان‌ها تجمع کرده بودند.

پادشاه تایلند که از سال ۱۹۴۶ میلادی قدرت را در این کشور در دست دارد٬ بین مردم این کشور از احترام زیادی برخوردار بوده و ناآرامی‌های اخیر به جایگاه وی آسیبی نرسانده است.

این مراسم در حالی برگزار شد که تایلند طی روزهای گذشته شاهد ناآرامی و درگیری مخالفان دولت و نیروهای امنیتی بوده است.

معترضان معتقدند که «تاکسین شیناواترا» نخست‌وزیر پیشین تایلند و برادر نخست‌وزیر فعلی٬ قدرت پشت پرده این کشور است.

اعتراض‌ها در تایلند که از تاریخ ۲۴ ماه نوامبر آغاز شد، در ابتدا مسالمت‌آمیز بود ولی طی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه گذشته به خشونت کشیده شد.

معترضان که خواستار برکناری دولت بودند، تلاش کردند به مقرهای پلیس، ساختمان نخست‌وزیری و دیگر ساختمان‌های دولتی حمله کنند و پلیس برای مقابله با آن‌ها به استفاده از گاز اشک‌آور و خودروی آب‌پاش متوسل شد.

با این وجود روند ناآرامی‌ها از روز سه‌شنبه و دنبال وعده نیروهای امنیتی برای عدم توسل به خشونت در برابر معترضان، کاهش یافت و در آستانه تولد پادشاه٬ آرامش نسبی به این کشور بازگشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز