خبرگزاری کار ایران

خاطرات کوشنر از جزئیات گفتگوی رهبران عرب درباره ترامپ

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۴۷۶

داماد و مشاور ارشد رئیس جمهوری پیشین آمریکا در کتاب خاطرات خود از محتوای گفت و گوی برخی سران عرب در جریان سفرش به عربستان پرده برداشت.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در کتاب خاطرات خود با عنوان «شکستن تاریخ» از گفت و گوی جانبی بین تعدادی از رهبران عرب در جریان سفر ترامپ به عربستان سعودی پرده برداشت. 

کوشنر نوشت:‌«در حالی که در لابی هتل در عربستان سعودی قدم می‌زدیم، «برایان هوک»، مشاور ارشد وزیر رکس تیلرسون، وزیر خارجه وقت آمریکا شنید که چند رهبر عرب در بین خود می‌گفتند: ترامپ واقعا ما را درک می‌کند. پس از نزدیک به دو دهه روابط پرتنش بین ایالات متحده و خاورمیانه، ما رویکرد جدیدی را در پیش گرفته‌ایم، رویکردی که به دنبال بازسازی کشورها به شکل دلخواه ما نبود اما در عوض تلاش کرده است تا ائتلاف‌هایی را بر اساس اهداف مشترکمان ایجاد کند».  

وی افزود: «این سفر بهتر از آن چیزی بود که فکر می‌کردم. ترامپ در اوج بازی خود بود و از مهمان‌نوازی پادشاه (سلمان بن عبدالعزیز) خوشش آمد. سعودی‌ها از هیچ تلاشی برای نشان دادن تعهد خود به اصلاحات دریغ نکردند. آنها ظرف سی روز قبل از ورود رئیس جمهور یک مرکز پیشرفته به نام مرکز جهانی مبارزه با ایدئولوژی افراطی تاسیس کردند و  آن را به بیش از ۲۰۰ تحلیلگر داده برای مقابله با افراط گرایی اسلامی و سایر تروریست ها مجهز کردند».

کوشنر ادامه داد:‌ «افراط گرایی از طریق اینترنت همچنین به یک تهدید در آمریکا تبدیل شده است و در حمله به سن برناردینو ایالت کالیفرنیا در سال ۲۰۱۵، و حمله وحشیانه به کلوپ شبانه  در اورلاندو در ایالت فلوریدا در سال ۲۰۱۶ نقش داشته است». 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز