خبرگزاری کار ایران

مقام‌های آفریقای جنوبی:

نمایندگان ۶۰ کشور جهان در مراسم خاک‌سپاری ماندلا شرکت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۷۸

بنا بر اعلام مقام‌های آفریقای جنوبی سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از سازمان ملل متحد و کمیسیون اروپایی گرفته تا اتحادیه آفریقا نیز حضور خود در مراسم خاک‌سپاری ماندلا را تایید کرده‌اند.

دولت آفریقای جنوبی اعلام کرد که نمایندگان ۶۰ کشور جهان از جمله رهبران ۱۳ کشور آفریقایی در مراسم خاک‌سپاری «نلسون ماندلا» قهرمان فقید مبارزه با نژادپرستی شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، بنا بر اعلام مقام‌های آفریقای جنوبی سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از سازمان ملل متحد و کمیسیون اروپایی گرفته تا اتحادیه آفریقا نیز حضور خود در مراسم خاک‌سپاری ماندلا را تایید کرده‌اند.

قرار است «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش به همراه «جیمی کار‌تر»، «بیل کلینتون» و «جورج بوش» سه رئیس‌جمهوری پیشین این کشور و ۲۶ نماینده کنگره در این مراسم حضور داشته باشند.

«دیلما روسف» رئیس‌جمهوری برزیل نیز به همراه چهار رئیس پیشین دولت این کشور در مراسم خاک‌سپاری ماندلا شرکت خواهند داشت.

بنا بر اعلام مقام‌های آفریقای جنوبی، انتظار می‌رود حضور مقام‌های رسمی بیشتری در این مراسم تایید شود.

آفریقای جنوبی با اعلام این‌که حضور گسترده مقام‌های جهان در این مراسم نشانه اهمیت آرمان‌ها و شخصیت ماندلا است، تاکید کرد که از حضور این شخصیت‌ها در آفریقای جنوبی «در این مقطع زمانی دشوار» استقبال می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز