خبرگزاری کار ایران

دیپلمات ارشد کره‌شمالی خواستار شد؛

سازمان ملل خواستار توقف رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۳۵۷

یک مقام وزارت خارجه کره‌شمالی با اعلام این‌که رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره‌جنوبی عامل تشدید تنش در منطقه است، اعلام کرد که سازمان ملل متحد باید خواستار توقف این رزمایش‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام وزارت خارجه کره‌شمالی با اعلام این‌که رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره‌جنوبی عامل تشدید تنش در منطقه است، اعلام کرد که سازمان ملل متحد باید خواستار توقف این رزمایش‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن شود. 
خبرگزاری رسمی کره‌شمالی به نقل از «کیم سون گیونگ» معاون وزیر خارجه این کشور در امور سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرد که رزمایش‌ها و لفاظی‌های آمریکا و کره جنوبی به‌طور غیرمسئولانه‌ای سطح رویارویی را بالا می‌برد.

این موضع پس از آن اتخاذ می‌شود که مقام‌های آمریکا و کره‌جنوبی جمعه گذشته از تصمیم خود برای برگزاری رزمایش نظامی مشترک در بهار خبر دادند. 

کره‌شمالی روز گذشته نیز در واکنش به این تصمیم اعلام کرده بود که  کره‌جنوبی، ژاپن و آمریکا از خط قرمز عبور کرده‌اند و این قابل قبول نیست.

مقام‌های پیونگ‌یانگ همچنین آمریکا را عامل فروپاشی نظام بین‌المللی کنترل تسلیحات دانسته و تصریح کردند که تسلیحات هسته‌ای پیونگ یانگ پاسخی عادلانه برای تضمین توازن قوا در منطقه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز