خبرگزاری کار ایران

توافق آمریکا و روسیه بر سر متن دعوت‌نامه‌های نشست ژنو۲

کد خبر : ۱۲۷۷۰۱

بر اساس برخی اطلاعات، فهرست کشورهای شرکت‌کننده در ژنو۲ تقریبا تکمیل شده است و فقط موضوع تفاهم بر سر حضور ایران و عربستان باقی مانده است.

آمریکا و روسیه بر سر متن دعوت‌نامه‌های شرکت‌کنندگان در نشست بین‌المللی ژنو۲ به توافق رسیدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، منابع آگاه اعلام کردند که آمریکا و روسیه بر سر متن دعوت‌نامه‌های شرکت‌کنندگان در نشست ژنو۲ به توافق رسیدند.

این منابع گفتند که مسکو و واشنگتن بر سر درج جمله‌هایی در دعوت‌نامه‌ها که اشاره به «مبارزه با تروریسم» دارد نیز به توافق رسیدند.

منابع آگاه به روزنامه الاخبار گفتند که در روز نخست هیئت‌هایی از ۳۰ کشور حضور خواهند داشت اما روز دوم فقط با حضور هیئت‌های سوری و «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برگزار می‌شود.

در همین حال تکلیف هیئت مخالفان سوری هنوز مشخص نشده است اما آنچه مطرح است، همه گروه‌های مسلح به استثنای «جبهه النصره» و «داعش» در ژنو۲ دو نماینده دارند.

از طرف دیگر، بر اساس برخی اطلاعات فهرست کشورهای شرکت‌کننده در ژنو۲ تقریبا تکمیل شده است و فقط موضوع تفاهم بر سر حضور ایران و عربستان باقی مانده است. به احتمال زیاد این دو کشور به عنوان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به ژنو۲ دعوت می‌شوند.

بنا بر این گزارش، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل نیز اعلام کرد که دعوت‌نامه‌ها برای شرکت در ژنو۲ بیستم ماه دسامبر برای طرف‌های مختلف فرستاده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز