خبرگزاری کار ایران

مشاجره نمایندگان پارلمان ترکیه بر سر کلمه «کردستان»

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۱۳

نماینده شهر آنکارا طی جلسه پارلمان از سکوت وزرای دولت این کشور درباره پیشنهاد وی برای حذف کلمه کردستان از گزارش‌های بودجه در اشاره به دولت اقلیم کردستان عراق در قراردادهای تجاری انتقاد کرد.

نمایندگان ملی‌گرا و نمایندگان هوادار کرد‌ها در پارلمان ترکیه بر سر استفاده از کلمه «کردستان» برای اشاره به دولت اقلیم کردستان عراق با هم مشاجره کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از الحیات، روزنامه «زمان» ترکیه نوشت که «اوزجان ینیجری» نماینده شهر آنکارا طی جلسه پارلمان از سکوت وزرای دولت این کشور درباره پیشنهاد وی برای حذف کلمه کردستان از گزارش‌های بودجه در اشاره به دولت اقلیم کردستان عراق در قراردادهای تجاری انتقاد کرد.

در پی این انتقاد، «حسیب کابلان» نماینده حزب «صلح و دموکراسی» هوادار کرد‌ها گفت که این پیشنهاد نباید به عنوان بخشی از بررسی‌های بودجه در نظر گرفته شود.

کابلان افزود که هیچ کس نمی‌تواند کلمه کردستان را که «مصطفی آتاتورک» بنیانگذار جمهوری ترکیه استفاده کرده است از گزارش‌های پارلمانی حذف کند.

در همین حال، در زمان سخنرانی کابلان در پارلمان، میان ینیجری و «ادریس بالوکین» و «سیری ساکیک» دو نماینده دیگر حزب صلح و دموکراسی مشاجره رخ داد و بالوکین چندین بار تلاش کرد به ینجری حمله کند.

مشاجره میان قانون‌گذاران ترکیه باعثتعلیق جلسه پارلمان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز