خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

واشنگتن گزینه تحریم اوکراین را در نظر دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۷۰

واشنگتن تمام گزینه‌های سیاسی از جمله اعمال تحریم علیه اوکراین را در نظر دارد ولی این گزینه هنوز در مرحله ارزیابی است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که همه گزینه‌ها از جمله اعمال تحریم علیه اوکراین را در نظر خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز٬ «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست روزانه با خبرنگاران بدون اشاره به جزییات بیشتر گفت که واشنگتن تمام گزینه‌های سیاسی از جمله اعمال تحریم علیه اوکراین را در نظر دارد ولی این گزینه هنوز در مرحله ارزیابی است.

موضع وزارت خارجه آمریکا پس از آن اتخاذ شد که پلیس ضدشورش در اوکراین، تلاش کرد تا اردوگاه‌های معترضان را برچیده و محل‌های تجمع آنها را تخلیه کند.

بر اساس این گزارش٬ هزاران نیروی پلیس اوکراین که به سپر و باتوم مجهز بودند، روز گذشته – چهارشنبه - چادرهای معترضان که در میدان «استقلال» کی‌یف برپا شده بود را محاصره کرده و تلاش کردند این چادر‌ها را جمع‌آوری کنند.

وزارت کشور اوکراین بعد از این حمله اعلام کرد که اقدام نیروهای پلیس برای باز کردن مسیر‌ها در مرکز کی‌یف صورت گرفته و هدف آن پایان دادن به اعتراض‌ها نبوده است.

این حمله با مقاومت شدید معترضان رو‌به‌رو شد و در جریان آن حداقل ۱۰ نیروی پلیس به شدت زخمی شدند.

در همین حال، رسانه‌های محلی اعلام کردند که ده‌ها تن از معترضان نیز در جریان درگیری‌های جدید زخمی شدند که چند تن به بیمارستان منتقل شده و باقی آن‌ها به صورت سرپایی درمان شدند.

چندین معترض نیز به دلیل پاشیدن آب و گاز اشک‌آور به روی افسران پلیس بازداشت شدند.

اعتراض‌های هفته‌های اخیر در اوکراین پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهوری این کشور، «به دلیل فشارهای روسیه» از امضای پیمان همکاری اقتصادی با اتحادیه اروپا خودداری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز