خبرگزاری کار ایران

ولادیمیر پوتین:

حق انکارناپذیر هسته‌ای ایران رعایت شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۸۷

پوتین که در مجلس فدرال روسیه صحبت می‌کرد٬ تاکید کرد که توافق هسته‌ای ژنو دلیلی برای احداثسپر موشکی آمریکا در اروپا باقی نمی‌گذارد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در سخنرانی سالانه خود گفت که تصمیم نهایی درباره برنامه هسته‌ای ایران باید تضمین‌کننده حق انکارناپذیر این کشور در توسعه برنامه مسالمت‌آمیز هسته‌ای باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو صدای روسیه٬ پوتین که در مجلس فدرال روسیه صحبت می‌کرد٬ تاکید کرد که توافق هسته‌ای ژنو دلیلی برای احداثسپر موشکی آمریکا در اروپا باقی نمی‌گذارد.

وی با تاکید بر این‌که بحران سوریه تنها از طریق دیپلماتیک قابل حل است٬ سیاست‌های روسیه در قبال بحران سوریه را «سنجیده و معقول» توصیف کرد و گفت که این رویکرد‌ها مانع از گسترش بحران به دیگر کشورهای منطقه و باعثجلوگیری از مداخله نظامی خارجی در سوریه شد.

پوتین افزود که هر گامی که دولت روسیه در بحران سوریه برداشته است٬ با منافع ملی و تثبیت امنیت جهانی هم راستا بوده است.

وی همچنین گفت که روسیه می‌خواهد رهبر جهان باشد اما به هیچ عنوان به دنبال ابرقدرتی نبوده و به منافع دیگر کشور‌ها چشم ندارد.

رییس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که کشورش تلاش می‌کند از حقوق بشر حمایت کرده و احترام به حاکمیت ملی را رعایت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز