خبرگزاری کار ایران

برای معرفی هیئت‌های حاضر در نشست ژنو۲؛

اخضر ابراهیمی به دولت و مخالفان سوری ضرب‌الاجل داد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۰۹

ابراهیمی به دولت و مخالفان سوری تا ۲۷ ماه دسامبر مهلت داد که هیئت‌های خود را برای شرکت در کنفرانس ژنو۲ معرفی کنند.

«اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه به دولت و مخالفان سوری برای معرفی هیئت‌های خود به منظور شرکت در کنفرانس ژنو۲ ضرب‌الاجل داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ابراهیمی به دولت و مخالفان سوری تا ۲۷ ماه دسامبر مهلت داد که هیئت‌های خود را برای شرکت در کنفرانس ژنو۲ معرفی کنند.

«خوله مطر» سخنگوی ابراهیمی گفت که فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ۲۷ دسامبر را به عنوان زمان نهایی برای معرفی اعضای هیئت‌های دولت و مخالفان سوری و تعیین روسای این دو هیئت مشخص کرده است.

در همین حال، یک دیپلمات عرب گفت که دولت سوریه مشکلی در معرفی هیئت خود ندارد اما مشکل اصلی مخالفان سوری هستند زیرا به علت اختلاف و چند دستگی‌شان تا کنون در این‌باره به توافق نرسیده‌اند.

یک دیپلمات غربی نیز گفت که اختلاف و چنددستگی مخالفان سوری روز به روز بیشتر می‌شود.

از طرف دیگر، سازمان ملل روز گذشته - پنج شنبه - اعلام کرد که هنوز فهرست نهایی شرکت‌کنندگان در ژنو۲ که قرار است ۲۲ ژانویه در شهر «مونترو» سوئیس برگزار شود، مشخص نشده است.

در تحولی دیگر، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل نیز روز گذشته با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه درباره کنفرانس ژنو۲ تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز