خبرگزاری کار ایران

پاشینیان:

پیشنهاد ارمنستان درباره تمدید ماموریت نیروهای حافظ صلح رد شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۵۲۵

نخست‌وزیر ارمنشتان از رد پیشنهادش در نشست سوچی درباره تمدید ماموریت نیروهای حافظ صلح در قره‌باغ خبر داد.

 به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ «نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد که طرف ارمنی در نشست سوچی با حضور سران روسیه و آذربایجان پیشنهادی برای تصمیم‌گیری در مورد تمدید ماموریت نیروهای حافظ صلح روسیه در قره‌باغ  ارائه کرد، اما این پیشنهاد رد شد.

پاشینیان گفت: «ما پیشنهاد دادیم که این ماموریت برای مدت نامحدود ۵ یا ۲۰ سال تمدید شود. اگرچه تصویب نشد، اما به نظر من این موضوع عملا مهم شده است و در دستور کار قرار خواهد گرفت».

وی افزود: «بر اساس بیانیه سه‌جانبه در ۹ نوامبر ۲۰۲۰ در صورتی که هیچ یک از طرفین شش ماه قبل از مهلت ۵ ساله اعتراضی ارائه ندهند، ماموریت نیروهای حافظ صلح به طور خودکار تمدید می‌شود».

پاشینیان تاکید کرد که برای ایروان تقویت این واقعیت مهم است که هیچ یک از طرفین اعتراضی به تمدید خودکار ماموریت حافظان صلح نداشته و نخواهند داشت.

وی گفت: «‌تا زمانی که سازوکارها و ضمانت‌های قابل اعتماد ایجاد شود، حضور نیروهای حافظ صلح در قره‌باغ مهمترین ضامن تضمین امنیت و حقوق ارامنه در قره‌باغ است‌».

پاشینیان تاکید کرد که موضع روسیه در قبال قره‌باغ کاملا با رویکرد دولت ارمنستان مطابقت دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز