خبرگزاری کار ایران

سازمان عفو بین‌الملل:

دولت بحرین ده‌ها کودک را زندانی و شکنجه کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۱۷

در بحرین با کودکانی که به علت مشارکت در تظاهرات در زندان به سر می‌برند، بدرفتاری شده و این کودکان مورد شکنجه قرار گرفتند.

سازمان عفو بین الملل با انتشار گزارشی دولت بحرین را متهم به حبس، بدرفتاری و شکنجه ده‌ها کودک کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، سازمان عفو بین‌الملل در این گزارش تاکید کرد که دولت بحرین ده‌ها کودک زیر ۱۳ سال را به اتهام مشارکت در تظاهرات ضددولتی بازداشت و روانه زندان کرده است.

در گزارش سازمان عفو بین‌الملل آمده است که در بحرین با کودکانی که به علت مشارکت در تظاهرات در زندان به سر می‌برند، بدرفتاری شده و این کودکان مورد شکنجه قرار گرفتند.

این سازمان بین‌المللی از دولت بحرین خواست که همه کودکان بازداشت شده را آزاد کند و درباره شکنجه آن‌ها در زندان‌ها تحقیقات کامل انجام دهد.

عفو بین‌الملل در گزارش خود تاکید کرد که چشمان برخی از کودکانی که از دو سال پیش تا کنون در بازداشت به سر می‌برند، بسته شده و این کودکان در معرض ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته‌اند تا از آن‌ها اعتراف گرفته شود.

«سعید بومدوحه» معاون مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل گفت که دولت بحرین با بازداشت کودکانی که به سن قانونی نرسیده‌اند و حبس آن‌ها، تعهدات بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر را زیر پا گذاشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز