خبرگزاری کار ایران

فیصل المقداد:

بشار اسد حق دارد برای انتخابات ریاست جمهوری آینده کاندید شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۰۹

اسد باید خود را برای انتخابات سال ۲۰۱۴ کاندید کند اما این بستگی به خودش دارد و این اوست که تصمیم نهایی را در این زمینه در وقت مناسب اتخاذ می‌کند.

«فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه حق دارد برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ کاندید شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، المقداد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه گفت که برعکس «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه که فقط از محبوبیت ۱۵ درصدی در میان مردم فرانسه برخوردار است، اسد از محبوبیت اکثریت مردم سوریه برخوردار است.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود که هیچ کس نمی‌تواند از کاندید شدن بشار اسد برای یک دوره دیگر ریاست جمهوری جلوگیری کند.

وی تصریح کرد که اسد باید خود را برای انتخابات سال ۲۰۱۴ کاندید کند اما این بستگی به خودش دارد و این اوست که تصمیم نهایی را در این زمینه در وقت مناسب اتخاذ می‌کند.

المقداد در ادامه گفت که دمشق آمادی کامل برای شرکت در کنفرانس بین المللی ژنو۲ را دارد و نام اعضای هیئت خود را برای شرکت در این کنفرانس به زودی اعلام می‌کند.

وی در این گفت‌و‌گو از جامعه جهانی خواست که عربستان را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار دهد زیرا بیشتر حامیان تروریسم در سوریه به اشتباه خود پی بردند اما تنها کشوری که هنوز از تروریسم در سوریه حمایت می‌کند، عربستان است.

معاون وزیر خارجه سوریه در مورد مشارکت ایران در ژنو۲ نیز گفت که بسیار تاسف آور است که فرانسه و آمریکا خواستار مشارکت نکردن ایران در این کنفرانس هستند اما عربستان که در حال نابودی سوریه است در ژنو۲ حاضر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز