خبرگزاری کار ایران

در تظاهرات هواداران مرسی ۳۹ نفر کشته و زخمی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۰۶

نیروهای امنیتی مصر بیش از ۱۰۰ نفر از هواداران مرسی را به علت شرکت در تظاهرات بدون مجوز و آشوب بازداشت کردند.

در تظاهرات هواداران «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر در قاهره و دیگر شهر‌ها دو نفر کشته و ۳۷ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که در درگیری تظاهرکنندگان هوادار مرسی و نیروهای امنیتی مصر در منطقه «الف مسکن» قاهره و شهر «سوئز» دو نفر جان خود را از دست دادند.

وزارت کشور مصر نیز تصریح کرد که در درگیری هواداران مرسی و نیروهای امنیتی پنج افسر و سه سرباز در پل «سوئز - قاهره» زخمی شدند.

در همین حال نیروهای امنیتی مصر بیش از ۱۰۰ نفر از هواداران مرسی را به علت شرکت در تظاهرات بدون مجوز و آشوب بازداشت کردند.

در پی فراخوان «ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت» برای برگزاری تظاهرات علیه قانون اساسی جدید مصر، شهرهای مختلف این کشور شاهد تظاهرات هزاران نفر از هواداران مرسی بود.

شدید‌ترین درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و هواداران مرسی در شهرهای «اسکندریه»، سوئز و «دیروط» به وقوع پیوست. در این درگیری‌های نیروهای امنیتی و ارتش برای متفرق کردن هواداران مرسی از گاز اشک‌آور، گلوله‌های تفنگ‌های شکاری و گلوله‌های واقعی استفاده کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز